DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Verstappent nem aggasztja a „megint gyors” Ferrari

A pénteki melbourne-i edzéseken a Scuderia diktálta a tempót, de a Red Bull világbajnoki címvédője nyugodt: főként a hosszabb etapokon nyújtott teljesítménnyel elégedett a holland.

Az első nap tapasztalatai alapján a Formula-1-es Ausztrál Nagydíjon is folytatódhat a Ferrari és a Red Bull párharca az élen. Mindkét szabadedzésen a Scuderiánál volt az előny, a késő délutáni második tréningen ugyanakkor Max Verstappen már beékelődött Charles Leclerc és Carlos Sainz közé a második helyre. A holland Red Bull-os ráadásul forgalomba is keveredett a körein az FP2-n, az egyik próbálkozása során pedig csúnyán elrontotta az utolsó kanyarkombinációt, a vb-címvédő azonban így sem volt elégedetlen a pénteki nap végén:

„Az utolsó gyorskörömben is volt egy autó előttem, ami nem segített. Az első edzésen és a második elején nem volt az igazi az egyensúly, aztán viszont az utolsó etapra változtattunk az autón, így már elégedettebb voltam vele” – értékelt Verstappen a Formula-1 hivatalos honlapjának nyilatkozva, aki a Ferrarival szembeni hátrányról is értekezett:

verstappen-redbull-melbourne-day1



„Egy kissé le vagyunk maradva a Ferraritól, de hiszem, hogy talán valamelyest közelebb tudunk kerülni. Igen, megint gyorsak, de a hosszú etapokon minden nagyon stabilnak és jónak tűnt, aminek örülök, és egyértelműen javultunk is a nap során. Persze sosem tudhatjuk, mit hoz a holnap, de egyelőre megint nagyon erősnek tűnnek. Vár még ránk egy kis munka, de többé-kevésbé mi is ott vagyunk.”

A másik Red Bullt vezető Sergio Perez az első edzésen még harmadik volt, a másodikon ellenben csak az ötödik idő volt az övé, miután Fernando Alonso is befért elé az Alpine-nal. A mexikói pilóta nem volt mindennel boldog az RB18-as beállításai kapcsán:

„Nagy kihívást jelentett a nap. Délutánra végrehajtottunk néhány változtatást, amit ki kell elemeznünk. Néhány dolog nem úgy működik, ahogy azt vártuk, szóval… nehéz napon vagyunk túl a megtett köröket illetően, de úgy gondolom, sok adatot gyűjtöttünk estére. Igazából néhány tizedről beszélünk, ami mindent megváltoztathat. Fel kell mérnünk, hol is tartunk pillanatnyilag, mert nem igazán értjük egyelőre, mi történik az autóval” – nyilatkozta Perez.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: