A DRS 2011-es bevezetésekor még minden pályának csak egy olyan zóna dukált, ahol a versenyzők használhatták az előzést segítő eszközt. Később néhány helyszínen már kettő ilyet is kialakítottak, majd különlegességként megjelent a három zóna is. Az átépített ausztrál pálya azonban idén mindent felülmúl, a vonalvezetés négy részén is engedélyezett lesz ugyanis a DRS.
Ez a változtatás is azt a célt szolgálja többek között, amely az F1 új érájának vezérgondolata, vagyis a szorosabb versenyzés. Az elmúlt két futamhétvégén eddig nem lehetett panasz erre, Szaúd-Arábiában például egy ilyen macska-egér játék után dőlt el a győzelem sorsa. A nyertes fél vezetője, Christian Horner élvezettel figyelte a csatát, de nem éppen híve annak, hogy az akció miatt növeljék a DRS-zónák számát. Azzal sem a jó irányba megy a sport, ha túl könnyű dolga van a támadó félnek. Éppen ezért nem is szeretné, ha megismétlődne a dzsiddai Verstappen-Leclerc jelenetsor.
„Egyáltalán nem ez az, amit akarunk. Ha Dzsiddában a DRS-vonal később lett volna, esetleg magában a kanyarban, nem lett volna ez a taktikai játék. Itt a négy zóna érdekes lesz, gyakorlatilag a teljes kört lefedi. Ha van valami, amit nem akarunk, az az, hogy túl könnyű legyen előzni” – vélekedett Horner. „A DRS-nek inkább a légáramlás tekintetében kellene hasznodra lennie” – folytatta, egyúttal sétahajózáshoz hasonlítva a könnyű előzéseket.
A négy zónát mindenesetre nem ítélné el azonnal. „Érdekes lesz figyelni, hogy a DRS-zónák távolságának mekkora hatása lesz vasárnap. Egy MotoGP-futamhoz is hasonlíthat majd az egész, körönként két-három pozícióváltással. Ki kell várnunk, mi lesz, mielőtt ítélkezünk. Az viszont biztos, hogy ha túl könnyű az előzés, az nem jó” – fogalmazott.