Az első két futam alapján a Red Bull és a Ferrari fog 2022-ben a világbajnoki címért harcolni a Formula-1-ben. A feltámadó Scuderia részéről egyelőre egyértelműen Charles Leclerc nyújtja a jobb teljesítményt: Bahreinben és Dzsiddában egyaránt felülmúlta Carlos Sainzt, aki el is ismeri, hogy még nem teljesen csiszolódott össze az F1-75-össel. A rivális Red Bull tanácsadója, Helmut Marko pedig nem is örül ennek – minderről a Formel1.de hasábjain beszélt:
„Kellemesen meglepődtem tavaly, hogy Sainz egy szinten volt Leclerc-rel, és igazából abban bíztam, hogy ugyanez lesz a helyzet idén is. De már a teszteken is látható volt, ahogy a versenyeken is, hogy nagyjából három-négy tized hiányzik neki. És ez hátrány számunkra, mert hittünk abban, hogy a két Ferrari pontokat vehet el egymástól. Pillanatnyilag nem ez a helyzet. De Sainz intelligens és gyors: szerintem meg fogja oldani a dolgait és akkor remélhetőleg lökést kap.”
Miközben Sainz tehát egyelőre elmarad Leclerc-től, a Szaúd-arábiai Nagydíjon a Red Bullnál némi meglepetésre Sergio Perez állt jobban a futamon, hiszen a pole-ból indulva vezetett az első bokszkiállásáig – amely után egy rosszkor érkező biztonsági autós fázisnak köszönhetően a dobogóról is lecsúszott. Marko kijelentette: egyelőre szó sem volt róla, hogy a mexikóit beáldoznák a címvédő Max Verstappen eredményeiért.
„Egyértelművé tettük a szaúdi futam előtt, hogy a bajnokság ilyen korai szakaszában, amikor mindketten nulla ponttal állnak, nem alkalmazunk csapatutasítást vagy bármi ilyesmit” – fogalmazott a szakember. „Volt ez az elmélet, hogy a Ferrari kényszerített rá minket a korai cserére, de nem erről volt szó, egyszerűen csak Perez gumijai sokkal jobban fogytak, mint Maxéi. Talán ez a kezdeti tempójának is volt köszönhető, hiszen olykor három másodperces előnye volt, ezért korábban ki kellett hívnunk. Emellett a kemény abroncsokon Max tempója sokkal jobb volt az övénél, így ez szerintem magától megoldódott volna.”
Arra, hogy mitől javult fel Perez formája, így reagált Marko: „Pereznél szerintem két tényezőről van szó. Egyrészt az autó jobban passzol hozzá, ezért kényelmesebben érzi magát. Másrészt pedig a csapat is jobban ismeri őt. A versenymérnöke is fejlődött a feladat közben, így nagyobb az önbizalom és a tudás.”