Az elmúlt évek dominanciája után most nehezebb helyzetbe került a Mercedes istállója, melynek idei konstrukciója nem sikerült túl jól. Noha Bahreinben még úgy tűnt, stabilan harmadikok lehetnek a Ferrari és a Red Bull mögött az erősorrendben, Szaúd-Arábiában a szezonnyitón látott tempójuktól is elmaradtak.
Ennek egyik oka, hogy az autóval eléggé szenvednek a delfinezéstől, mely az új aerodinamikai szabályok szerint épült autók jellegzetességének számítanak. A Mercedes egyik mérnöke az Auto Motor und Sportnak számolt be röviden a tapasztalataikról.
„Azt feltételeztük, hogy a pattogás kisebb lesz Dzsiddában, mert a pálya laposabb. Ebben tévedtünk. Sajnos még mindig nem értjük teljesen, hogy milyen tényezők váltják ki a jelenséget. Ez egy tanulási folyamat” – mondta.
Az Auto Motor und Sport információi alapján a Mercedes a közelgő Ausztrál Nagydíjra egy továbbfejlesztett hátsó szárnyat fog bevezetni, amely igyekszik majd javítani ezen a problémán. Toto Wolff viszont úgy látja, egy verseny alatt nem fogják behozni a lemaradásukat.
„A lemaradásunkat nem lehet behozni a következő futamig. Előre kell dolgoznunk, meg kell védenünk a pozíciónkat, és nem szabad beleesnünk abba a csapdába, hogy jóslatokba bocsátkozunk arról, hol lehetünk majd a nyáron” – mondta Wolff.