DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Leclerc első lett és falat koccolt az esti gyakorláson

Kérdéses volt, egyáltalán megrendezik-e a Szaúd-arábiai Nagydíj második szabadedzését, az Aramco finomítója elleni támadás okán, ám végül útjukra engedték a versenyzőket a villanyfényben.

Negyedóra csúszással kezdődött meg a dzsiddai F1-es hétvége második szabadedzése, miután még az első szabadedzés idején támadás érte a sport szponzorának, az Aramcónak egyik, a pálya közelében található finomítóját. Percekkel a második gyakorlás előtt még javában tanácskozott az FIA – köztük a vártnál egy nappal hamarabb megérkező elnök, Mohammed ben Sulayem – a pilótákkal és a csapatvezetőkkel. Végül útjára engedték a szabadedzést, de a hétvége sorsáról még várhatóak további tárgyalások.

A villanyfényben az első körök után ismét az első gyakorlást megnyerő Charles Leclerc találta magát az élen, bő héttizedes előnnyel csapattársa, Carlos Sainz és egy teljes másodperccel Max Verstappen előtt. A spanyol dolgát azonban megnehezítette a pattogó Ferrari, és hasonló élményről számolt be Lewis Hamilton is a Mercedes volánjánál. A hétszeres világbajnok később egy magasabb ülést is kért a csapattól.



Az első tizenöt perc után a helyzet hasonló volt, mint amit már a legutóbbi versenyhétvégén is láthattunk: a Ferrarikat a Red Bullok, majd Yuki Tsunoda és Valtteri Bottas követte, a Mercedesek csak a tízen kívül indítottak a közepes keveréken. Hamarosan aztán Verstappen az élre állt, ám mindössze két ezredmásodperccel; a vörösök és a bikások között újabb harc van kialakulóban.

Féltáv után megkezdődtek az időmérős szimulációk, a lágy gumikkal Leclerc gyorsan visszavette a vezetést, majd otthagyta a keréknyomát a falon. Bár nem tűnt hatalmas koccanásnak, a monacói aggódva közölte, hogy „lerobbant” az autója, és igyekzett visszaevickélni a csapatához. Eközben a múlt hétvége hőse, Kevin Magnussen motorproblémát jelentett, és vissza sem jutott önerőből a bokszba, virtuális biztonsági autót okozva.

Leclerc végül elöl maradt, Verstappen ugyanis nem futott mért kört a piros oldalfalú Pirelliken, ám a szabadedzés hátralévő részében már nem láttuk őt a pályán, ahogy Sainzot sem, csapatuk közlése szerint ugyanis mindketten megrongálták az autójukat a szaúdi falakon. Az utolsó percekre is jutott még sárga zászló, miután Yuki Tsunoda leparkolt a pályán.

A második szabadedzés végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő Különbség Körök
1 Charles Leclerc FERRARI 1:30.074   15
2 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT 1:30.214 +0.140s 23
3 Carlos Sainz FERRARI 1:30.320 +0.246s 12
4 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 1:30.360 +0.286s 24
5 Lewis Hamilton MERCEDES 1:30.513 +0.439s 24
6 George Russell MERCEDES 1:30.664 +0.590s 29
7 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:30.735 +0.661s 26
8 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:30.760 +0.686s 26
9 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 1:30.832 +0.758s 14
10 Yuki Tsunoda ALPHATAURI RBPT 1:30.886 +0.812s 26
11 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 1:30.944 +0.870s 27
12 Pierre Gasly ALPHATAURI RBPT 1:30.963 +0.889s 29
13 Mick Schumacher HAAS FERRARI 1:31.169 +1.095s 27
14 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:31.372 +1.298s 28
15 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 1:31.527 +1.453s 23
16 Nico Hulkenberg ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:31.615 +1.541s 30
17 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 1:31.615 +1.541s 27
18 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 1:31.814 +1.740s 26
19 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 1:31.866 +1.792s 29
20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:32.344 +2.270s 13

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: