A gárda rangidős versenyzője, Valtteri Bottas bár az első szabadedzésen technikai okok miatt nem tudott értékelhető köridőt abszolválni, de a második szabadedzésen alaposan bepótolta a kihagyást, hiszen harminc megtett körével ő ért legtöbbször körbe a pályán. „Erősen felépültünk az első szakasz után, így elmondható, hogy megmentettük a napot. Persze van még mit javítani, mint mindenki másnak, de határozottan látszik a potenciál” – mondta Bottas. „Az autó nagyon jól érezte magát, különösen a magas üzemanyagtartalom mellett. Alig várom, hogy megtapasztalhassuk, milyen lesz holnap maga az időmérő, hiszen akkor már mindenki apait-anyait belead. Most át kell nézzük az adatokat.”
A minden tekintetben újonc Guanyu Zhou nagyon szilárd napot zárt, a két szabadedzést összeadva negyvenhét alkalommal tett meg kört, neve mellé tehát kis piros pipa kerülhet mostani produkciója okán. Ő is jól érezte magát: „Nagyon jó nap volt a szezonkezdésre, kell néhány dolgon javítani, de összességében simán mentek a dolgok. Még mindig újnak érzem az egészet, van még mit felfedeznem a holnapi időmérő előtt” – ecsetelte Zhou, majd hozzátette: „Az első szabadedzés trükkös volt, mivel a pálya körülményei kiszámíthatatlanok voltak, de a másodikra már fejlődtünk. A legfontosabb azonban, hogy a terveknek megfelelően mindent megtettünk, s ez egy nagyon ígéretes kezdés a holnapi izgalmas nap előtt.”
Annak ellenére, hogy Valtteri Bottas a második szabadedzésen az ötödik helyet tudta megcsípni 1'32.951 köridejével, az első szabadedzésen fellépő motorprobléma után egy újabb balszerencsével kell szembenéznie. Az FIA dokumentumai közül a 13-as számú technikai jelentés értelmében a finn pilóta autójába új vezérlőtechnika (CE) fog kerülni. Ebből a motorkomponensből mindössze kettő használható fel egy évadon belül, így Bottas rögtön egyet ki is húzhat a listáról.