DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Priorizálni kellett a Ferrarinál, nem teljesült minden cél

Az új szabályok és költséglimit kombinációja miatt fontossági sorrendet kellett felállítani az elérendő célok közt – nem volt kapacitás arra, hogy minden teljesüljön, mondta el a karosszériarészleg főnöke. A teszt közelsége miatt a csapat már belépett a szezon közbeni fejlesztés időszakába.

Enrico Cardile a Ferrari karosszériáért felelős vezetője, ennélfogva ő irányította a munkát az F1-75-ön, amely a 2022-es riválisokhoz képest több rendhagyó megoldást felvonultatott. Az új Ferrari múlt csütörtökön debütált és pénteken pályára is gurult Fioranóban.

„Rengeteg az innováció ezen az autón. Nagyfokú kíváncsiság és különböző utakra lépés kívánsága jellemezte az új tervezés szemléletét” – mondta Cardile a The Race szaklapnak. „Az autó karosszériája ellenszegül az elmúlt évek trendjeinek. A Ferrarinak még sosem volt ilyen típusú hátsó felfüggesztése. Sok innováció pedig nem látható, de nem kevésbé fontosak. Lehetővé teszik számunkra, hogy változatlanul fejlesszük a műszaki funkciókat az új szabályok ellenére.”

A téli fejlesztőmunka azonban nem ment teljesen gördülékenyen, derül ki a karosszériafőnök szavaiból: a költséglimit megkötötte a csapat kezét, ezért a szerdán induló barcelonai teszt előtt nem teljesült minden kitűzött cél.



„Extrémen komplex körülmények közt dolgoztunk: 40 éve a legradikálisabb változások történtek a technikai szabályokban, emellett a sportszabályzat is sok ponton módosult, új formátumot kapott a versenyhétvége, ennek tetejébe pedig ott a költségsapka” – folytatta Cardile.

„Arra kényszerültünk, hogy sok célt jelöljünk ki, melyek közül néhány ellentmond egymásnak, és mindegyik kihívást jelent. Hogy rendbe hozzuk a bennünk levő gondolatokat, néhány prioritást kellett kijelölni a szóban forgó célok közt. Néhányat teljesítettünk, másokhoz közül kerültünk, de végül nem sikerült teljes mértékben megvalósítani őket. Most pedig már a szezon közbeni autófejlesztési fázisba értünk. Célunk nem csupán elérni a még teljesítetlen célokat, de túl is jutni rajtuk” – beszélt arról Cardile, hogy a teszt közeledtével az előszezon tulajdonképpen véget ért a csapatok számára.

„Már felvázoltuk a fejlesztési tervet, mind az aerodinamikát, mind a borítás alatti területet tekintve. Nyilvánvaló, hogy a költséglimit miatt muszáj pragmatikusnak lennünk a fejlesztés tekintetében, ezért arra számítok, hogy nem fognak olyan sűrűn érkezni frissítések, mint a múltban. Két másik paraméter is kritikus szerepet fog játszani, és egyik vagy másik irányba terelheti a forrásokat: az autó megbízhatósága és a versenyen történt incidensek” – folytatta a szakember. Hozzátette még: a Ferrari részéről jó döntés volt az SF21 szezon közbeni fejlesztése helyett a forrásokat a 2022-es autóra irányítani már az előző évben. Ennek köszönhetően minden kigondolt innováció testet öltött az F1-75-ön.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: