Hétfőn, azaz Valentin-napon az AlphaTauri ejtette meg a maga Formula-1-es csapatbemutatóját, amely során digitális formában ugyan, de leleplezték az AT03 kódjelű 2022-es versenygépet is. Az istálló tavaly ponttermés tekintetében a legsikeresebb idényét teljesítette, de vajon hol fog állni a rangsorban az előző idényt a konstruktőri hatodik helyen záró alakulat? Franz Tost csapatvezető szerint egyelőre csak találgatni lehet, hogy felborul-e az új szabályok hatására az eddig ismert erősorrend:
„Nehéz ezt most megválaszolni, mert a teljesen új technikai szabályzat révén minden csapatnak nulláról, egy üres papírról indulva kellett megépítenie az autóját” – mutatott rá Tost az AlphaTauri honlapján megjelent interjúban. „Noha mindent eléggé szabályoznak az előírások, elképzelhető, hogy az egyik csapat talált egy különös megoldást, így előnybe kerül teljesítmény terén. Nem könnyű megtippelni, hol fognak állni a csapatok, mert minden új a mechanikai résztől kezdve az aerodinamikáig, de személy szerint remélem, hogy az autók közelebb lesznek egymáshoz. Reálisan nézve csak a teszteken tudjuk meg, hogyan szerepel az AlphaTauri, aztán pedig meg kell várnunk az első futamokat, hogy tisztább képet kapjunk.”
A faenzai csapat vezetője szerint a szűkebbre fogott költséglimit ellenére is még előnyben lehetnek a hagyományos nagycsapatok, mivel tavaly év elejéig még nagyobb létszámú csapattal tudtak dolgozni és fejleszteni, így a megszorítás eredményét inkább majd 2023-ban lehet igazán érezni. De vajon a műszaki szabályok elérik-e a céljukat, miszerint az autók könnyebben tudják majd követni egymást a versenyeken? „Úgy gondolom, a lassú és közepes tempójú kanyarokban közelebb lesznek egymáshoz. A gyors kanyarok kapcsán vannak kételyeim a széles autók és a gumik miatt, amelyek mindig is fel fogják kavarni maguk mögött a levegőt, ezért nem vagyok biztos benne, hogy könnyebb lesz egymás követése.”
Ami az erőforrást illeti: Tost reméli, hogy a Honda kiszállása és az E10-es üzemanyagra való átállás ellenére is hasonló jó teljesítménye lesz a motornak, mint 2021-ben. Ami pedig nem változik az AlphaTaurinál, hogy idén is Pierre Gasly és Yuki Tsunoda lesz a két versenyzőjük, a velük kapcsolatos várakozásokról így nyilatkozott Tost:
„Elégedett vagyok ezzel a pilótafelállással. Pierre egy fantasztikus versenyző, és ha képesek vagyunk egy nagyon jó autót tenni alá, akkor már megmutatta, hogy képes futamot nyerni és dobogóra állni. Yuki is egy roppant tehetséges pilóta, s ezt tavaly számos alkalommal meg is mutatta, különösen az utolsó három versenyen, ahol remekül teljesített. Számára 2021 egy tipikus újoncév volt, amikor a hullámvölgyek és a hibák elkerülhetetlenek. Csapatként felkészítettük őt, s a szezon elején többször jó teljesítménnyel is állt elő. Aztán jöttek olyan pályák, amelyeket nem ismert, és nyilván a magas szintű Formula-1-ben nem könnyű egy újoncnak egyből teljesíteni, de az idény végén, amikorra megismerte az autót, a technikákat, a mérnököket, újra nagyon jó produkciót tett le az asztalra. Abu Dhabiban negyedik lett, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy versenyképes lesz. Vezérként Pierre már megmutatta, hogy képes nagyszerű eredményeket szállítani, szóval mindkét pilótától sokat várok idén.”