DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Hülkenberg: A zárófutamos balhéval nemcsak Verstappen nyert, hanem az F1 is

Az utóbbi esztendőkben a Mercedes hatalmas dominanciája miatt már egyre inkább érdektelenségbe fulladt a Formula-1. A lehető legjobbkor jött a Hamilton-Verstappen pengeváltás?

Eleve nem volt éppen unalmas (különösen az utóbbi évekhez hasonlítva) a 2021-es szezon a Formula-1-ben, ám rátett még néhány lapáttal az utolsó futamok több balhéja is. Az intenzív csatározás és a késhegyre menő küzdelmek újra érdeklődést hoztak a száguldó cirkusz számára és a zárófutam médiaszenzációja csak jól jött.

Nico Hülkenberg úgy gondolja, egyáltalán nem csak Max Verstappen lett a győztese a végkimenetelnek, hanem az egész Formula-1, amely újra az érdeklődés középpontjába került. A Linkedin.com oldalon vezetett írásában fejtette ki bővebben véleményét az F1-es visszatérésre egyre inkább esélytelenebb német pilóta.

„Történelmi és vitatott vége lett az idei világbajnokságnak, minden Abu Dhabiban csúcsosodott ki. A versenyigazgató döntéseit sokan vitatták, az utolsó körös újraindítást pedig úgysem lehet már meg nem történtté tenni, ahogy a futballban is láthatunk ilyeneket. Korábban talán még sosem tapasztalhattunk olyat, hogy egy-egy szabályértelmezés ekkora kihatással lehet egy világbajnokság végkimenetelére.”

Megtört az egyhangúság, újra megugrott a nézőszám - éppen ez kellett az F1-nek?


„Ennek győztese azonban egyáltalán nem csak Max Verstappen lett, hanem az egész Formula-1. A sportág újra szexivé és vonzóvá válhatott a nézők számára, a körülmények szerencsés összejátszása is kellett hozzá. Az F1 egy ideje már hanyatlóban volt, a nézők tömegei elkezdtek elpártolni a sportágtól, már megközelítőleg sem érdekelt annyi embert, mint annak idején Prost, Senna, vagy mondjuk Michael Schumacher idejében.”

„A Liberty Media érkezésével azonban sok minden megváltozott, mindent megtettek a népszerűsítésért, azóta van F1TV, illetve egy igazán informatív F1 alkalmazás. Jót tettek az új, illetve átalakított pályák is, mint Dzsidda, a döntött kanyaros Zandvoort, vagy a megújult Abu Dhabi is.”

„Nem kérdés, hogy a pénz óriási szerepet játszik ebben a sportágban is. A Netflix sorozata szintén remek ötlet volt, jelentősen emelte az érdeklődők számát a Formula-1 iránt. Egy példa, 2018-ban Austinban 264 ezer néző volt jelen, 2021-ben pedig már 400 ezer és az információk szerint kétharmaduk korábban sosem látta élőben a száguldó cirkuszt. Az F1 Instagram oldala az elmúlt időszakban félmillió új követőt szerzett, ami hatalmas ugrásnak számít. Alig várom, hogy elkezdődjenek az új szezon tesztjei” – tette hozzá Hülkenberg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: