2015-ben az akkor még Toro Rosso néven futó csapat két újonccal vágott neki a szezonnak, a Red Bull ugyanis juniorprogramjának két tagját is alkalmasnak találta arra, hogy a Formula-1-be emelje. Közülük csak egyikük, Max Verstappen jutott el a nagycsapatig, Carlos Sainznak mindmáig nem adódott lehetősége arra, hogy a Red Bull autóját vezesse.
2017 végén a spanyol tovább is állt, a Red Bull neveldéjének búcsút intve a Renault, majd a McLaren színeiben versenyzett, mígnem 2020-ban bejelentette, a Ferrari ajánlatot tett neki, ő pedig készséggel el is fogadta. Sokan arra számítottak, hogy Sainz egyfajta apródként érkezik a vörösök saját nevelésű reménysége, Charles Leclerc mellé, a 2021-es szezon végére azonban a spanyol neve mellett állt több pont, a meglepetés révén pedig sok elismerést zsebelt be.
Egykori felettese, a pilótanevelde őrszeme, Helmut Marko is csak dicsérni tudta Sainzot, és ahogy azt az Autorevue szaklap interjújában elárulta, véleménye szerint a Red Bullnál is sokra vihette volna a spanyol – ám az útjában állt valaki. „Sainz rosszkor volt rossz helyen, egy kritikus pillanatban keresztezték egymást az útjaik Verstappenével. Már a legelső teszten, Silverstone-ban láttuk, hogy szupergyors, majdnem Verstappen szintjén volt… Majdnem. Amikor választanunk kellett kettejük közül, egyértelmű volt, hogyan döntünk” – ismerte el a Red Bull tanácsadója.
A bikások vezetősége Verstappen előléptetése után nemcsak az ifjabbik, hanem az idősebbik Sainzon is látta a csalódottságot, és mintegy kárpótlásul elhelyezték akkori motorpartnerüknél, a Renault-nál. Végül talán így járt jobban, Marko pedig továbbra is úgy gondolja, hogy a fiatal versenyzőnek van keresnivalója a legjobb csapatoknál. „Sainz egyértelműen toppilóta. Bebizonyította. Az én szememben beárazta Leclerc-t. Mindig ott volt önerőből, Leclerc viszont sok balesetbe keveredett. A McLarennél szintén abszolút helytállt Norris mellett” – méltatta az egykori Red Bull-növendéket, akitől, csapatával egyetemben, idén is sokat vár.