Max Verstappen és Lewis Hamilton silverstone-i ütközése után már megmondták csapataik képviselői, hogy várhatóan nem utoljára akadtak össze. Az Olasz Nagydíjon pedig be is következett az újabb csattanás; Hamilton bokszkiállása után a páros ismét egymásra talált, amelynek még a korábbinál is ijesztőbb baleset lett a vége. Túlzás nélkül állítható, hogy Hamilton csak a glóriának köszönheti, hogy életben maradt, a vétkesnek talált Verstappen pedig három rajthelyes büntetést érdemelt a felügyelők szerint.
Röviddel a történtek után már megkezdődött egymás okolása a csapatok között is, Toto Wolff egyenesen odáig ment, hogy szerinte a holland megmozdulása tudatos, taktikai húzás volt. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner természetesen nem értette, miért állt volna érdekükben ily módon megszabadulni ellenfelüktől, és védelmébe vette Verstappent, aki szerint a hétszeres világbajnok nem hagyott neki elég helyet. Nem meglepő módon a bikások utólag a büntetést is kifogásolták.
A Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin szerint azonban a Red Bull hozzáállása csak arról árulkodik, hogy valahol mélyen egyetértenek velük. Elvégre csak akkor tudják mentegetni Verstappent, ha az szükséges. „Nyilvánvaló, hogy mi úgy érezzük, Lewis nem csinált semmi rosszat, és túlnyomórészt Maxot terheli a felelősség. De a tény, hogy ezúttal még Helmut és Christian sem próbálta Lewist okolni, arról árulkodik, hogy ők is tudják, Max a hibás. Máskülönben keresnék a lehetőséget, hogy Lewist okolják” – világított rá a szakember a Red Bull kommunikációjában rejlő „gyenge pontra”.
Szerinte ha ez az egész nem történik meg, Hamilton nemhogy Verstappennel, hanem Daniel Ricciardóval csatázott volna a győzelemért. Ugyan a szombati sprintkvalifikáción a másik McLarenen, Lando Norrison nem tudott túljutni, vasárnap talán más lett volna a helyzet. „Ha félretesszük a balesetet, Lewisnak senki más, csak Daniel ellen kellett volna versenyeznie. A sprinten az jelentette a problémát, hogy Lando szélárnyékot kapott az előtte haladótól. Kérdés, hogy ez most Lewisnak is meglett volna-e Daniel révén” – elemezte az esélyeiket Shovlin.
Persze a versenyzésben nincs „ha”, a mérnökigazgató mégis úgy látja, Verstappen legalább egy második helytől fosztotta meg őket. „Tudjuk, hogy Lewis milyenné válik, ha ott lebeg a győzelem a szeme előtt. Jó csata lehetett volna a végén, de mindenképpen a pályán kellett volna megelőznie őt [Ricciardót], hogy nyerhessen.”
Ami a holland rajtbüntetését illeti, Shovlin természetesen elégedett vele, de szerinte azért nem lesz akkora érvágás egy Red Bull volánjánál. „Három rajthelyet viszonylag könnyű visszahozni, ha versenyképes az autód. De ez már a múlt, most arra kell koncentrálnunk, hogy Oroszországban jó hétvégénk legyen” – összegezte a csapat álláspontját.