Az első szabadedzést még kis különbséggel az élen zárta Lewis Hamilton a Mercedesszel, ám a másodikon mindössze három kört tudott megtenni, majd kénytelen volt leparkolni autóját a pályán, mert meghibásodott az erőforrása. A Mercedes azóta kiderítette, hogy „az olajnyomással akadt hirtelen probléma, rendkívül rendellenesen kezdett működni, majd drasztikusan lecsökkent, így Hamilton mindössze három kört tehetett meg a második szabadedzésen” – így az istálló közleménye a hibáról.
Mivel az első edzés harminchárom percen keresztül piros zászló miatt állt (Sebastian Vettel motorja gyulladt ki a pályán), így Hamilton és a Mercedes jóval kevesebb adatot gyűjthetett, mint amennyit szeretett volna. Ám a gárda főmérnöke, Andrew Shovlin szerint nem annyira rossz a helyzet, hiszen a riválisok sem tudtak úgy dolgozni, ahogy tervezték.
„Nem ez volt a legjobb napunk, a piros zászlós leállítások rengeteg időt elvettek, amikor a pályán adatokat gyűjthettünk volna, aztán ott volt még Lewis motorhibája is, amiért meg kellett állnia. Igaz, mindenki szenvedett attól pénteken, hogy viszonylag kevés kört tehetett meg a szabadedzéseken, így senkinek nincs olyan sok adata, amit ki tudna értékelni.”
„Amikor kevés üzemanyaggal, időmérős szimulációs körök következtek, akkor pedig szintén számos csapatnak akadt gondja a forgalommal. Ezért arra számítunk, hogy több istálló is a pénteki eredményekhez képest jelentősen javítani fog szombaton. A kettes és hármas kanyarban mi eléggé szenvedünk, eddig könnyű és nehéz autóval is ez az a pontja a pályának, ahol jócskán veszítünk, ezt meg kell értenünk, miért van.”
„Több másik helye is van a pályának, ahol még közel sem volt tökéletes az egyensúly és javulhatunk, de Lewisnak sem kell aggódnia, az időmérő előtt még bőven van idő próbálgatni a beállításokat” – tette hozzá Shovlin.