Nem telt éppen munka nélkül az FIA vasárnap délutánja/estéje, miután az eső keresztülhúzta mindenki számítását a Belga Nagydíjon. Miközben azonban azt próbálták megfejteni, hogy hánykor kezdődött hivatalosan a futam és hány körből áll hivatalosan, az esetleges szabálytalanságokra is odafigyeltek. Sergio Perez visszatérését például alaposan átbeszélték, de az Aston Martin pilótáját, Lance Strollt is hátrébb küldték a mezőnyben, miután a csapat hozzányúlt a hátsó szárnyához.
Majdnem úgy járt Charles Leclerc is, mint kanadai versenytársa. Szerelői ugyanis kereket cseréltek az autóján, még a rajtrácson, ez pedig tiltott a szabályzat szerint, a rajt csúszása esetén is. Az FIA azonnal kiszúrta a Ferrarisok szabálytalanságát, ám büntetésről nem hallhattunk. Nem is véletlenül. Leclerc óriási szerencséje az volt, hogy kollégái, igazi bokszutcai személyzethez méltóan, gyorsak voltak.
A versenyszabályzat 40.1-es cikkelye szerint „ha a versenyigazgató úgy határoz, hogy elhalasztják a rajtot, a következő procedúrát kell követni: ha a verseny nem kezdődik el, a megszakítást jelző fények felvillannak, a kijelzőn „elhalasztott rajt” felirat jelenik meg, a motorokat le kell állítani. A halasztásról minden résztvevőt a hivatalos csatornán keresztül tájékoztatnak. A rajt időpontja előtt öt perccel figyelmeztető jelzést kap mindenki.” Ezt vette tehát alapul az FIA, amikor vizsgálni kezdték Leclerc esetét.
Szankcióval azonban nem járt, amit a következőképp indokoltak: „A 16-os autó kerekeit a halasztás bejelentése után cserélték le. Ez ilyenkor nem engedélyezett. Azonban a csapat perceken belül korrigálta a hibát, még mielőtt az autó elhagyta volna a rajtrácsot. Ennek figyelembevételével a stewardok úgy határoztak, hogy bár a szabályokat megszegték, nem szabnak ki büntetést rájuk.” Leclerc-t valószínűleg nem rázta volna túlságosan meg, ha a sor végére kerül, hiszen a pontszerzésre a tegnap látottak alapján amúgy se lett volna esélye...