DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

Norris: Nem kellett volna pontokat osztani!

Lando Norris azon sokak közé tartozott, akinek egyáltalán nem nyerték el a ma látottak a tetszését. Balesete után várta a versenyzést, de ami lett belőle, annak semmi értelme nem volt.

A szezon garantáltan legfurcsább versenyét láthattuk vasárnap, amelyen úgy hirdettek végeredményt, hogy gyakorlatilag el sem rajtolt a mezőny. A helyezéseket a biztonsági autó mögött teljesített két kör alapján határozták meg, amelyek így majdnem pontosan megegyeztek az időmérős eredménnyel, annyi különbséggel, hogy az eredetileg a bokszutcából induló Sergio Perez, Lance Stroll és Kimi Raikönen a sor végére került.

A sosemvolt verseny már a lebonyolítás közben is kritikákat kapott, az érthetetlen, helyenként már-már kabaréba illő döntések sorozata miatt. Ha egy mondatban kellene összefoglalni, négy órán át nézhettük a semmit, amelynek végén tíz versenyző valahogy mégis pontokkal (igaz, mindenki feleannyival) távozott.

Lando Norris szerint pedig ez nagyon nem volt rendjén. A fiatal brit szombati óriási karambolja és ennek következtében végrehajtott váltócseréje után csak a 15. helyről „indult”, de mivel az állás lényegében nem változott, ott is maradt. Pontosabban Stroll hátrébb kerülése révén a 14. helyre lépett előre hivatalosan. Mégsem elsősorban maga miatt ellenzi a pontosztást; általánosságban úgy gondolja, ha nincs érdemi verseny, jutalom se járjon. „Szerintem nem kellett volna ma pontokat osztani. Ha valóban verseny lett volna, még ha csak bizonyos mennyiségű körrel is, akkor azt mondanám, oké. De pontokat kapni úgy, hogy csak a biztonsági autó mögött körözünk? Még ha nekünk ez hasznos is volt ma, hiszen Daniel a Ferrarik előtt végzett, ezek akkor sem megérdemelt pontok. Hiszen nem is volt verseny” – vélekedett a „leintés” után Norris.



Ezzel tehát nem értett egyet; azzal azonban, hogy az FIA nem engedte útjukra őket, igen. Még úgy is, hogy meglátása alapján a Q3-ban ennél is rosszabb volt a pálya állapota. Az interjúban az őket bíráló nézőkhöz is intézett néhány szót, akik szerinte kívülről nem képesek felmérni, a pilóták mit (nem) látnak. „A probléma nem azzal van, hogy ne tudnánk körözni. Ennél lényegesebb, hogy nagyot lehet bukni, mert egyszerűen nem látod, hová mész. Rengeteg ember nem érti, versenyzőként mennyire rossz ez, amikor az összes víz felverődik. Még a lámpákat sem lehet látni öt-tíz méterrel előre sem, pedig egyébként elég erősen világítanak. Az előtted lévő megpördül vagy karambolozik, te pedig csapódsz is bele” – próbálta érzékeltetni a látási viszonyokat a McLaren pilótája.

Természetesen megérti az emberek csalódottságát, de úgy gondolja, a biztonság az első, és az időmérős balesettel a háta mögött ezt nem is lehet felróni neki. „Így nem lehet vezetni. Kár érte persze, én is csak azért vagyok itt, hogy versenyezzek, jól érezzem magam és igazi show-t csináljak a szurkolóknak. De néha meg kell hozni ezt az idegesítő és rossz döntést, hogy nem megyünk, mert veszélyes” – mondta Norris, aki némi izomfájdalommal ugyan, de készen állt arra, hogy balesete után pontokat mentsen. Szerinte minden esélye meglett volna, ahogy szombaton a pole-ra is. Most csak egyetlen dolog vigasztalja. „Sok közvetlen ellenfelem szintén nem szerzett egyetlen pontot sem, csapatként pedig pontok tekintetében legyőztük a Ferrarit. Ez a fontos.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: