Egyelőre semmiféle kapaszkodója nincsen Fernadno Alonsónak azt illetően, mennyire lesz versenyképes az Alpine a 2022-es szezonban, amely során 140 millió dolláros költséglimit köti meg az új szabályrendszerhez alkalmazkodó istállók kezét. A következő évad igazi ugrás az ismeretlenbe: az igazság pillanata csak a téli autóbemutatók idején jön el a spanyol szerint.
„Dolgozunk a jövő évi projekten, de még mindig nagyon korán járunk, senki sem tudja, milyen számok várhatók, hiszen senkihez nem tudunk viszonyítani. Ezért mindannyian realisták vagyunk, és várjuk a februárt. Sok meglepetést fogunk látni majd akkor, mikor az autókról lehull a lepel a többiek számára. Különböző filozófiákkal, különböző elképzelésekkel találkozunk majd, és lesz még egy kis időnk, hogy résen legyünk és reagáljunk, ha valami érdekeset látunk” – magyarázta az Autosportnak nyilatkozó Alonso, hogy miután megjönnek az autók, beindul a másolás is.
A Formula-1-be kétéves kihagyás után visszatérő Alonso versenyzői szempontból is értékelte a 2022-es bizonytalanságot: a pilóták, különösen a feltörekvő tehetségek nehéz helyzetben vannak, melyik csapat mellett kötelezzék el magukat, hiszen hiába áll valaki idén legelöl, elvesztheti nyerő pozícióját.
„Szerintem nincs garancia, senki sem helyezheti nyugodtan a jövőjét egyik csapat kezébe sem. Valószínűleg még a most domináló csapatok is jogosan aggódnak az új szabályok miatt, hogy vajon sikerül-e megfelelően átültetni őket a gyakorlatba. Jövőre az első pár versenyen meglátjuk, mi várható a szabályrendszer első évében. Azután pedig négy-öt éven keresztül maradnak az eredmények. Láttuk már a múltban, hogy egy új szabályrendszer bevezetésekor egy csapat dominál és évekig előnyben marad: bár a helyzet évről évre szorosabb lesz, mégis ugyanaz a csapat nyer.”
„Ezért főleg a fiatal pilóták számára lesz érdekes a jövő év, amikor dönteniük kell a jövőjükről. Hiszen senkinek, egyetlen csapatnak sincs garanciája arra, hogy jól fog-e teljesíteni” – zárta gondolatmenetét Alonso.