DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Red Bull: Amúgy se áldoztuk volna be 2021-et

2021 mint köztes év sok fejtörést okozott a csapatoknak, hogyan csoportosítsák az erőforrásaikat. A legtöbben végül 2022-re tartalékolnak inkább, a Red Bull fejében azonban meg sem fordult a feladás.

Bár a nagy szabályváltozások 2021-ről végül 2022-re tolódtak, a kérdés, hogy mit csináljanak a jelenlegi éra utolsó évében, ott maradt az istállóknak. Pénzügyileg és humán erőforrást tekintve is komoly kihívás két szezonra egyszerre figyelni; még akkor is, ha semmi sem változik egyik évről a másikra, gyakori, hogy a csapatok a szezon egy pontján leállnak az aktuális autó fejlesztésével és az új tökéletesítésére helyezik a hangsúlyt. Amikor azonban a két versenygép jelentősen eltér egymástól, valóban jogosan merülhet fel, van-e értelme néhány futamnál tovább a régi konstrukciót toldozni-foldozni.

A Red Bull számára van. Míg világbajnoki riválisuk, a Mercedes a Brit Nagydíjon hivatalosan utoljára frissítette a csomagját, addig a bikások továbbra is új fejlesztéseken törik a fejüket. Így könnyen meglehet, hogy a mezőnyből ők kezdenek utoljára 2022-vel foglalkozni. A rajongók és a média emiatt esetlegesen felmerülő kétségeivel nem kívánnak törődni, mert egyáltalán nem gondolják, hogy rossz irányba mennének.



A csapatfőnök, Christian Horner szerint éppen annak nem lenne értelme, hogy leállítsák a fejlesztéseket, elvégre az autósport királykategóriájában, a Formula-1-ben vannak. „Ez belénk van kódolva, mint csapatba. Nem a mi stílusunk, hogy feladjunk egyetlen szezont is” – tette egyértelművé az alakulat hozzáállását. Bármikor szó esett a sportról, Horner mindig is azok közé tartozott, akik az F1 élvezeti értékének fontosságát hangsúlyozták; hangosabb motorok, egyszerűbb, korrektebb szabályok, és legfőképp verseny!

Ő sosem volt a spórolás híve, legyen szó akár a pénzről, akár a befektetett munkáról, és csapatát is ebben a szemléletben irányítja. Ehhez pedig hozzátartozik, hogy bármit is írjon az aktuális szabálykönyv, a végsőkig beleadnak mindent. „Persze itt ez a költségvetési plafon, ami egy kicsit bonyolítja a dolgokat. De ebben a sportban az embereknek csak a rövid távú memóriájuk jó, szóval nem állhatsz meg. Minden verseny egy lehetőség, és ha ez azzal jár, hogy az embereink egy kicsit többet dolgoznak vagy hosszabbak a munkaóráik, akkor vállalják” – avatott be a brit a Red Bull működésébe.

Az, hogy a többiek eközben mit csinálnak, egyáltalán nem érdekli őket. Szívük joga hamarabb befagyasztani a fejlesztéseket, és bizonyára mindenkinek meg is van a maga érve, miért cselekszik úgy, ahogy. Még fő ellenfelük, a Mercedes is hidegen hagyja őket. „Nem tudom, mik az ő korlátaik. Nyilvánvalóan ők egy nagyobb szervezet, szóval a költségvetési plafon jelentősen befolyásolja a terveiket és hogy hogyan működnek a koronavírus idején. Ami minket illet, mi remekül összefogtuk a csapatot. Tények nélkül nem beszélhetek a többiekről, csak a saját dolgunkra tudok fókuszálni. Mi pedig nagyon bízunk a szemléletmódunkban. Persze ha jövőre az első versenyen két másodperccel előttünk lesznek, az csalódást keltő lesz. De jelen pillanatban úgy érzem, megvan az egyensúly” – védte meg Horner a Red Bull munkáját.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: