DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Szép fokozatosan leszálltak Mazepinről

A Haas csapatfőnöke örül annak, hogy az év elején pellengérre állított és folyamatosan piszkált Nyikita Mazepin végre lekerült a címlapokról és nyugodtan végezheti munkáját, a hibái száma is lecsökkent.

Talán összefüggést is találhatunk a két dolog között. Nem indult éppen kellemesen a fiatal orosz pilóta pályafutása a Formula-1-ben. Eleve fizetős pilótának tartották, aki csak édesapja hatalmas mennyiségű pénze miatt kerülhetett a száguldó cirkusz mezőnyébe. Nem segített éppen a renoméján az az ominózus, nyilvánosságra került, szexuális tartalmú videó sem. 

Ennek megfelelően is kezdődött a szezon, az edzéseken és a futamokon is rengeteget hibázott Mazepin, lassú volt és megbízhatatlan. Az első félévben Mick Schumacher látványosan gyorsabbnak bizonyult nála, bár nyárra a korábbi hibák száma jelentősen megcsappant az orosznál. A kedvező fejleményeknek kifejezetten örül a Haas csapatfőnöke.

„Mi már látjuk Mazepin másik arcát is, láthatóan igyekszik mostanában távol tartani magát a balhéktól. Az pedig, hogy végre nem vele foglalkozik mindenki, nagyon is jó dolog. Amikor elkezdtük a szezont, egy véget nem érő sztorinak tűnt, egyszer elindult a szekálása és lavinaként zúdult alá. Most sem állítom, hogy tökéletesen eltűntek volna a kritizáló hangok, de egyértelműen csitultak körülötte a viharok” – idézi Günther Steinert a GPFans Global.

Tény, már csak ritkán töri össze az autóját, de még Bakuban is kiakadtak Mazepin manővereire


„Ez részben annak is köszönhető, hogy az emberek most már látják, hogy ő egyáltalán nem olyan (rossz) személyiség, mint amilyennek szerették volna beállítani. Nem olyan régóta ismerem őt, nagyjából tavaly szeptember-októberben ismerkedtünk meg, előtte nem tudtam róla semmit. Azóta viszont sok időt töltöttünk együtt és kijelenthetem, hogy egyáltalán nem igazak, amiket az emberek hisznek róla.”

„Mick Schumacher és ő is újoncok, időnként hibáznak, erre valahol számít is az ember. Nem szeretném, ha ennyi hibát vétenének, de hát ha valaki újonc, ez benne van a pakliban, ezt mindannyian tudjuk. Próbálgatják megtalálni a határaikat, mindketten vezettek már élmezőnybe tartozó F1-es autót korábban, Nyikita a Mercedes, Mick pedig a Ferrari versenyautójába ülhetett már be.”

„Ezek után senki ne csodálkozzon azon, hogy az idei, a pályán elég rosszul viselkedő autónkkal időnként hibákat vétenek. De látható, hogy egyre ritkábban hibáznak és reméljük, ahogy halad előre a pályafutásuk, már nem is fognak egy hibát sem véteni” – tekintett előre Steiner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: