Perez kemény kihívással nézett szembe az év elején, nehezen alkalmazkodott a Red Bull nagy dőlésszögű autójához, ami egyedi kezelhetőséget igényel. Elismerte, korábbi vezetési stílusához egyáltalán nem feküdt az RB16B, így újra kellett gondolnia, miként áll hozzá, hogy a lehető legtöbbet ki tudja hozni belőle. A mexikói a csapattárs, Max Verstappen konfigurációját használta az év korábbi részében, hogy beilleszkedését megkönnyítse és elkerülje annak kockázatát, hogy teljesen elvesszen a helyes beállítások megtalálásában.
A szezon felénél viszont már úgy érzi, elég önbizalmat és információt szerzett, hogy elkezdje a saját stílusához igazítani az autóját, habár az nem fog nagymértékben különbözni Verstappenétől. Úgy véli, az Ausztriában rendezett dupla futam tökéletes terep volt arra, hogy felfedezze, milyen módosításokkal érhet el még jobb teljesítményt. Azzal, hogy Verstappen autójára kerültek fel a legújabb fejlesztések, és a két Red Bull eltér egymástól, Perez számára még fontosabb, hogy megtalálja saját beállításait.
„Rengeteg újdonságot fedezünk fel az autón. Ez egy tökéletes lehetőség volt számunkra, hogy még jobban megismerjük az autót. Végül sikerült a megfelelő módosításokat végrehajtanunk. Kezdem megtalálni a saját utamat, és a helyes irányt számomra. Amikor a két autó nem egyezik, különbözik az aerodinamikájuk, nehezebb összehasonlítani a beállításaikat. Fontosabbá válik, hogy megtaláld a neked legmegfelelőbb értékeket” – magyarázta Sergio Perez a Motorsport.com-nak.
Hozzátette, előfordult, hogy a két autó teljesen különbözött beállítások terén, de végül megtalálták az arany középutat, ami a legideálisabb körülményeket teremtette számukra. Bár a dobogó nem jött neki össze az Osztrák Nagydíjon, miután Lando Norris az első körben kiterelte a sóderágyba, a hétvége egészére biztató jelként tekint, hiszen mindkét Mercedest átugrotta az időmérőn. Ez a jó teljesítmény pedig szerződéshosszabbítást érhet a mexikóinak.