DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Mazepin: Az F1 bonyolultabb, mint vártam

Nyikita Mazepin nehezebben találja a ritmust csapattársánál, egyelőre küszködik a beállításokkal, és a Haas nehéz kasztnijával. Az orosz azt mondja, a Formula-1 technikai oldala jóval összetettebb, mint amire számított.

A Formula-2-ből érkező Mazepin az év elején debütált a Haasban, és az év első felében nem tudta tartani csapattársával, Mick Schumacherrel a lépést, amely miatt sok kritikát kapott. Az orosz mindössze egyszer, Monacóban tudta megverni Micket versenyen és időmérőn – amikor mindketten célba értek – de a Haasnál rámutattak, hogy autójának kasztnija valamivel nehezebb, mint a németé. A nyári szünet után a csapat biztosítja neki is az új karosszériát a VF-21-en, amitől azt várják, hogy javul Mazepin teljesítménye, és orvosolja a problémát, ami az orosz szerint jelentősen befolyásolta őt.

 Újságírói kérdésekre, miszerint mit vár a könnyebb autótól, Mazepin elárulta, Monacóban már versenyzett vele, és sikerült Schumacher előtt végeznie. „Monacóban már vezettem a könnyített kasztnival, arra az egy versenyre kaptam meg” – mondta Mazepin a Motorsport.com-nak. 

 „Ez egy fizikailag és matematikailag is fontos különbség. Mi, versenyzők olyan helyzetben vagyunk, hogy minden kilóért meg kell küzdenünk. Néhányszor kevesebb vizet iszunk, hogy a lehető legkönnyebbek legyünk az autóban az időmérő során. Ezek után nyilvánvaló, ha négy kilót veszítesz a karosszériával, az jelentős hátrányt jelent a hosszú egyenesekben minden pályán. Hogy pontosan mire számíthatok, azt még nem tudom megmondani, meglátjuk” – tette hozzá. 



 A fiatal pilóta korábban úgy nyilatkozott, elveszettnek érzi magát, amikor a tökéletes beállításokat kell megtalálni, köszönhetően a bonyolult aerodinamikai csomagnak, melyet úgy jellemzett, hogy „az egyik legösszetettebb, amit valaha vezettem. Nagyon új nekem még ez az egész, a tanulási időszakban tartok, fel kell még fedeznem ezeket.”

 „Például a Formula-2-ben nem lett volna ekkora jelentősége, de a Formula-1-ben minden a lehető legnagyobb teljesítményről szól. Kezdek rájönni, hogy minden sokkal összetettebb technikai oldalról, mint amit előzetesen elképzeltem az év elején” – fogalmazott az orosz.

 A másik fő oka Mazepin szenvedésének a Haas stabilitása a kanyarbejáratokon, amelyről elismerte, hogy junior karrierje során is a gyenge pontját jelentette.

 „Megpróbáljuk maximalizálni az autó teljesítményét, azonban jelenleg nem vagyunk túl versenyképesek. Kirajzolódik most már, hogy nem vezetek jól olyan autókban, amelyek nem stabilak a kanyarbejáratokon. Ebben pedig nem jó a VF-21. Szóval egyelőre nem túl gyümölcsöző ez számunkra, de előre tekintek, és izgatottan várom az új pályát, amely most Silverstone lesz” – mondta Nyikita Mazepin.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: