Emlékszik még valaki a hajlékony első szárnyak ügyére? A Red Bull egész biztosan. No, ez nem az, ami miatt őket vizsgálták, hanem épp ellenkezőleg: emiatt ők fordultak a Nemzetközi Automobil Szövetséghez. A gyanúsított a Mercedes, akikre még a Francia Nagydíj hétvégéjén panaszkodott a Red Bull, igaz, hivatalos óvást nem nyújtottak be. A szövetség ennek ellenére megvizsgálta a kérdéses elemet. De hogy hol tart ez most? Ezt ők is szeretnék tudni.
A csapat tanácsadója, Helmut Marko finoman szólva nincs megelégedve azzal, hogy több mint három hete nem történt semmi. Az FIA mintha csak köszönte volna, hogy a figyelmükbe ajánlottak valamit, és keresett volna magának másik témát, például a kerékcserék szabályozását. Marko szerint ha bármely más csapattal szemben kellene fellépni, már ugrottak volna. „Amikor a Mercedes kérésére vizsgálnak valamit, az mindig fénysebességgel történik” – kezdte az osztrák elmélkedését.
„Ami minket illet, már a hátsó szárnyunk, a motorunk és a guminyomásunk szabályosságát is megkérdőjelezték. Ez a sok kérdőjel mind a Mercedestől vagy Mercedes-motoros csapattól érkezett” – világított rá. Az ő kételyeik azonban mintha süket fülekre találtak volna. „Nekünk komoly aggályaink vannak a Mercedes első szárnyával kapcsolatban, ami a saját fedélzeti kamerás képeink alapján igenis hajlik. Várjuk a választ az FIA-tól” – vázolta a jelenlegi helyzetet.
A sportnak persze mindig is része volt a kiskapuk keresése, és ezzel Marko is tisztában van. „A pályán kívül ez mindig is a szabályok kiaknázásáról szólt, arról, hogy előnybe hozod magad, míg az ellenfelet akadályozza az FIA.” Ugyanakkor azt is hangsúlyozta, a pályán is éppúgy eldől minden, mint ahogy azt Max Verstappen menetelése bizonyítja. Az osztrák erre büszke is. „Mi a pályán válaszolunk. Verstappen könnyen nyerhetett volna Bakuban is, ha nincs az a defekt. Ez is csak azt mutatja, hogy a Red Bull bárhol diadalmaskodhat” – összegezte Marko.