DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„Nem Vettel vezetési stílusa a baj, hanem az autó”

A városi pályákon remekelt, a normál aszfaltcsíkokon általában pontot sem szerez Sebastian Vettel. Az ex-F1-es Marc Surer szerint az ingadozás az Aston Martinon múlik.

A mezőnyben egyetlen másik pilótát sem találunk, aki annyira szélsőséges eredményeket szerzett volna 2021-ben, mint Sebastian Vettel: a német bravúros ötödik pozíciót ért el Monacóban és a dobogó második fokán állt Azerbajdzsánban, ezeken kívül azonban egyetlen alkalommal végzett pontszerző helyen, amikor kilencedik lett Franciaországban.

„Ez nagyon szembetűnő. Feltűnt, hogy egyes pályákon jól szerepel, más helyszíneken viszont nem” – mondta az egykori F1-es versenyzőből lett szakértő, Marc Surer. A svájci a Formel1.de-nek kifejtette, következtetését az idei és az előző szezonok alapján vonta le: „Az utolsó győzelmét a Ferrarival Szingapúrban szerezte, egy utcai pályán. Most megint két városi helyszínen volt gyors. Úgy tűnik, ezek kedveznek neki.”



„A normál épített pályákon azonban hiányzik valami. Feltűnt, mennyire hullámzó a teljesítménye. Ezt a múltban nem figyeltem meg nála. Az utcai pályákon be kell dobni az autót a kanyarokba, kevesebb az aerodinamika és nagyobb a mechanikai tapadás szerepe. A gyors pályákon viszont az aerodinamika a döntő tényező azt tekintve, milyen jó egy autó a kanyarokban. Talán innen származhat a különbség” – magyarázta Surer.

A 80-as években pályafutása zömét Arrowsnál töltő egykori pilóta szerint azonban a különbség nem a Vettelben, hanem az AMR21 karakterisztikájában rejlik. A szakértő már korábban hangot adott annak, hogy a csapat a múltban is középszerű autókat épített.

„Amikor Vettel hátul köröz, általában Stroll is a közelében van. Innen nézve ez nem Vettel vezetési stílusán múlik, hanem szerintem elsősorban az autón. Képes gyorsan vezetni, ha megkapja az esélyt és a kellő eszközöket. De nyilvánvaló, őrülten nehéz az Aston Martin számára a gumiműködés megfelelő ablakába hozni az autót. Néha sikeresek ebben, néha teljesen távol vannak. Máskülönben nincs magyarázat az ilyen mértékű ingadozásra” – magyarázta Surer.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: