DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Részleteket árult el a 2025-ös motorról Toto Wolff

A jövő erőforrásai biztosan nem lesznek újra hangosak. Nagyobb szerepet kap az elektromos komponens, és bár a motort üzemanyag hajtja majd, ez bio- vagy szintetikus üzemanyag lesz.

Fontos találkozón vettek részt a Red Bull Ringen a Formula-1 motorgyártói, a Mercedes, a Ferrari és a Renault, valamint meghívottként az Audi és a Porsche: a 2025-ös motorszabályok kerültek napirendre. Első körben az alapkoncepció körvonalait jelölték meg, melyek alapján a pontos szabályok hónapok alatt formálódnak majd. A Mercedest képviselő Toto Wolff néhány információmorzsát adott a sajtónak.

„A vita arról folyt, hogy mi legyen a jövőben a motorral, mivel spórolni akarunk a költségekkel, nem a kereket akarjuk újra feltalálni. Ugyanakkor olyan motort szeretnénk, amely releváns a 2025 és 2030 közti időszakban. Nem lehetünk benzinfejűek üvöltő motorokkal, ha mindenki azt várja tőlünk, hogy elektromos irányba menjünk el” – idézi a Motorsport a monacói FIA-konferencián beszélő Wolffot.



„Ezeket a motorokat továbbra is üzemanyag fogja hajtani. Kitartunk a jelenlegi V6-os formátum mellett, de az elektromos komponens szerepe hatalmas mértékben növekedni fog” – mondta Wolff. Mivel a hőenergiát visszanyerő MGU-H-t várhatóan elhagyják komplexitása és költségei miatt, ez azt jelenti, hogy a fékenergiát visszaforgató MGU-K kap nagyobb szerepet.

„Azért maradunk a belsőégésű motornál, mert abban hiszünk, hogy az üzemanyagok még sokáig velünk lesznek. Lehet, hogy Európában ambiciózus célokat tűztek ki, hogy az elektromos mobilitás 2030-ra mindennapi életünk része legyen, és a Mercedes hasonló ambícióval jelölte ki céljait, de a világ többi részén milliónyi, üzemanyaggal hajtott jármű marad, a Mercedesnél úgy számoljuk, több mint kétmillió darab. Ezért innovációval segíthetünk a fenntartható üzemanyag fejlesztésén, legyen az bioüzemanyag vagy szintetikus üzemanyag. Az autóinkat 100 %-ban fenntartható üzemanyag fogja hajtani 2025-ig, ami a széndioxid-kibocsátás csökkentéséhez járul hozzá” – mondta Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: