A kilencszeres F1-es futamgyőztes pilóta a Francia Nagydíj utolsó fázisában fogalmazott meg egy erős rádióüzentet csapata felé, miután kopott gumikon autózva mindkét Red Bull utolérte és megelőzte őt, így a második pozícióból a negyedikre csúszott vissza. A finn káromkodva azt kérdezte a csapatától, miért nem hitt neki senki, amikor azt javasolta, az egykiállásos stratégia helyett kétszer kellene kereket cserélniük a verseny ideje alatt. Bár ez a jelenet nem vetett jó fényt a Mercedes istállójára, Toto Wolff csapatvezető örömmel fogadta, hogy a pilóta nyíltan felvállalta véleményét.
„Imádom, hogy végre nem tartotta magában, hanem kimondta, amit gondol. Még mindig hisszük, hogy az egykiállásos volt a jobb stratégia, de a kerékcserék után olyan keményen küzdöttek, hogy túlterhelték a gumikat, így alig maradt belőlük a végére” – utalt Wolf arra, hogy az Ezüst Nyilakra végig komoly nyomást helyezett a Red Bull.
Bár a Bottast maga mögé utasító Sergio Perez is egy bokszkiállással teljesítette az 53 körös futamot, ő a finnhez képest sokkal kevésbé terhelte a futam első felében használt abroncsait, így lehetősége volt jóval később kiállni a bokszba. Bottas szerint egyértelmű volt, hogy számukra ez nem járható út. „Egyértelművé tettem, mit gondoltam. A verseny elején is két kiállást javasoltam, de a csapat úgy döntött, egy lesz belőle. Ahhoz alkalmazkodtam, és ez lett belőle. A legnagyobb probléma szerintem az volt, hogy azt hittük, a gumik sokkal tovább bírják. Úgy gondoltuk, keményeken szinte a teljes versenytáv teljesíthető, de nyilvánvalóan nem ez volt a helyzet” – idézte őt a Racefans.