DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Főnöke nem kért volna bocsánatot Russell helyében

Jost Capito, a Williams vezérigazgatója szerint pilótája fölöslegesen kért elnézést a Valtteri Bottasszal történt imolai ütközésük után, hiszen csak egy lehetségesnek tűnő előzést próbált meg.

Az egy hónappal ezelőtti Emilia-Romagna-i Nagydíj legemlékezetesebb momentuma volt Valtteri Bottas és George Russell ütközése. Bár eleinte mindkét pilóta a másikat tartotta vétkesnek, Russell másnap már Twitter-posztban kért elnézést az ütközésért és ahogy utána a sóderágyban és a médiának nyilatkozva viselkedett – sokak szerint annak köszönhetően, hogy elbeszélgetett Toto Wolff-fal Mercedes-főnökkel, akinek a csapatának egyik ülésére pályázik 2022-ben.

Jost Capito, a Williams elnök-vezérigazgatója szerint azonban Russell semmi rosszat nem csinált, amikor megpróbálta megelőzni Imolában Bottast, éppen ezért ő nem is kért volna elnézést a történtekért – minderről az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva beszélt:

russell-imola-crash-dppi



„Azt mondtam George-nek a verseny előtt: ’Hallgass ide, nem azért vagyunk itt, hogy kocsikázzunk egy jót. Ha látsz valahol egy rést és úgy érzed, előzni tudsz, csapj le rá!’. Ha történik valami, nem vetettem volna a szemére. Történt, ami történt. Elég fránya dolog lenne a részemről, ha azt mondanám neki, hogy a jövőben ne vállaljon több kockázatot.”

„Én nem kértem volna bocsánatot, de ez az ő dolga. Ha úgy érzi, hogy ez a helyes, akkor ostoba lennék azt mondani neki, hogy ne tegye. Nem hibáztatom, de mindenki más. A versenyzőknek hűnek kell maradniuk önmagukhoz és a személyiségükhöz. Nem kellene megmondaniuk a csapatnak, hogy mit tegyenek, de nyíltan és őszintén ki kell mondaniuk, amit gondolnak.”

Capito többször is elmondta már, hogy a jövő világbajnokának tartja Russellt, de azt is tudja, hogy aligha marad a Williamsnél, ha a Mercedes valóban ülést ajánl neki – igaz, egyelőre még korai erről vagy a brit lehetséges utódjáról beszélni:

„Amikor a Mercedes ajánlatot tesz egy versenyzőnek, akkor bármelyik csapatnak nehéz dolga van megtartani az adott pilótát. Különböző szerződések fognak lejárni az év végén, így egy ponton beindul majd az átigazolási szezon. Viszont egyelőre még nem lenne helyes alternatív lehetőségekkel foglalkozni vagy megkérdezni a versenyzőt, mit fog csinálni jövőre. Véleményem szerint még túl korán vagyunk ehhez. Először is arra kell fókuszálnunk, hogy működjön a csapat.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: