Idén először fordult elő, hogy egy futamon nem Lando Norris lett a „best of the rest”, azaz a Mercedesek és Red Bullok mögötti legjobb: Charles Leclerc futott be ezúttal a negyedik helyen a Ferrarival, megelőzve Sergio Perezt is. A monacói csapattársa, Carlos Sainz éppen a Scuderia által mutatott biztató tempó miatt csalódott, hogy ő csak a hetedik pozíciót kaparintotta meg – a spanyol szerint az első körön ment el a jobb eredmény lehetősége számára:
„Nem vagyok túl elégedett a nappal” – nyilatkozta Sainz a Formula-1 hivatalos honlapjának. „Az autó jobb volt, mint amit az eredmény mutat. Ma éreztem először azt idén, hogy egyértelműen a miénk volt a leggyorsabb autó a középmezőny, de nagyon-nagyon gyengén sikerült az első köröm. Azt hiszem, ki kell elemeznem, mit csinálhatnék jobban a rajtnál, hogy ne veszítsek pozíciókat, mert onnantól azért küzdöttünk, hogy visszajussunk. Az előzés nagyon nehéz volt: lehetséges, de rendkívül nehéz, főleg számunkra. Jó stratégiát választottunk, a bokszkiállások is jól sikerültek, így be tudtunk jönni a hetedik helyen, de úgy érezzük, nem szedtünk fel minden pontot.”
Sainz a verseny egy pontján volt mclarenes csapattársa, Norris ellen harcolt, ami után a brit a többszöri bemozdulás miatt fekete-fehér zászlós figyelmeztetést kapott. A spanyol elmondta: gyorsan tudott reagálni a brit megmozdulására, és nem is neheztel egykori kollégájára, akivel megbeszélték a történteket. A ferraris azt is elmagyarázta, miért tudta könnyedén elkapni Norrist, és miért nem tudta megelőzni az előtte befutó Daniel Ricciardót:
„Nyilván 15-20 körrel frissebb gumim volt, mint Norrisnak, ami jelentősen megkönnyítette az előzést, ellentétben Ricciardóval, akinek ugyanolyan „idős” abroncsai voltak, és szerintem ma körönként két-három tizeddel voltunk gyorsabbak a McLarennél. Viszont a jelenlegi autók által keltett légáramlatok miatt szerintem egy másodperccel is gyorsabbnak kell lenned, hogy előzni tudj, szóval a Ricciardóval szembeni három-négy tizedes tempóelőny nem volt elegendő ahhoz, hogy egymás mellett érkezzünk meg az 1-es kanyarba. Igyekszünk is javítani ezen a téren, a végsebességen, és remélhetőleg az év későbbi részében előre is léphetünk.”