DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Hungaroring 2019 újratöltve: Hamilton levadászta Verstappent

Hiába állt az élre a rajtnál a Red Bull-os, a két évvel ezelőtti Magyar GP-hez hasonlóan a Mercedes britje remek taktikával, frissebb gumikon kapta el a végén ellenfelét. Bottas még a dobogón.

Némileg felhős időben startolt el vasárnap délután a 2021-es Formula-1-es idény negyedik futama, a barcelonai Spanyol Nagydíj. A pole-ból – karrierje során századik alkalommal – Lewis Hamilton indulhatott, a startot azonban hajszállal jobban kapta el a mellőle rajtoló Max Verstappen, aki az első kanyarban belülre húzódva, kemény manőverrel a vezetést is magához ragadta. Az előzés miatt enyhén megtorpanó Hamilton miatt a mögötte érkező Valtteri Bottast pedig Charles Leclerc tudta elkapni, így feljött harmadiknak a ferraris, míg mögöttük Daniel Ricciardo, Sergio Perez, Esteban Ocon, Carlos Sainz sorrendben érkeztek a többiek.

Verstappen és Hamilton nagy ütemben kezdték el leszakítani a többieket, de a hetedik körben megakasztotta ezt a folyamatot Yuki Tsunoda, egész pontosan az ő műszaki hiba miatt a 10-es kanyar külső ívén leálló autója, amely miatt pályára kellett küldeni a safety cart. A lehetőséget a bokszkiállásra csak a mezőny végéből használták ki néhányan, Antonio Giovinazzi viszont rajta is vesztett, mert hibás volt a gumi, amelyet elsőre fel akartak rakni az Alfa Romeójára. De ugyanekkor pecsételődött meg majdnem az AlphaTauri versenye is, hiszen Tsunoda kiesése után Pierre Gaslyt pedig öt másodperces büntetéssel sújtották, amiért a rajtnál a kelletténél előbbre gurult a rajtkockájában.

Az újraindításnál nem történt változás, csak a tizedik helyért előzte meg Lance Stroll Fernando Alonsót. Verstappen nem igazán tudta egy másodpercnél jobban lerázni magáról Hamiltont, Leclerc és Bottas viszont ismét hamar leszakadt róluk, a többiek pedig szintén nagyobb távolságból követték őket. A 20. kör után aztán megkezdődtek a bokszkiállások: Sainz és Bottas egy elévágás reményében jöttek ki hamar, és sikerült is átugraniuk a később kereket cserélő Leclerc-t, illetve Ocont, így a finn átvette a monacóitól a harmadik helyet. Az éllovas párosból Verstappen jött hamarabb, de a Red Bull cseréje lassabb volt a megszokottnál – a vezetést viszont így is megtartotta a holland a néhány körrel később kiálló Hamiltonnal szemben, sőt a különbség is megnőtt közöttük.

A mercedeses persze nem hagyta magát, alig néhány kör alatt öt másodpercről ismét egy szekundumra csökkentette a lemaradását a Red Bull hollandja mögött. Támadni azonban nem igazán tudott, csak elvétve jutott DRS-távolságbon belül a célegyenesben – ahogy hasonló helyzetben volt némileg hátrébb a Ricciardót az ötödik helyért üldöző Perez is, aki egy ízben be is sokallt a 3-as kanyarban, néhány körrel később viszont egy kemény külső íves manőverrel végre lenyomta a McLaren ausztrálját.

A táv kétharmadánál jött aztán a fordulat az élen: Hamiltont kihívták egy második kerékcserére – és mivel túl közel volt Verstappenhez előtte, a Red Bull nem reagálhatott, hiszen egyetlen körrel későbbi bokszkiállással is már a hétszeres világbajnok mögé került volna minden bizonnyal. Innentől kezdve nagy vágta kezdődött a brit részéről, aki 22 másodperces hátrányból, a harmadik helyről kezdte meg a felzárkózást. 15 körrel a vége előtt érte utol Bottast, akire rá is szóltak a csapatrádión, hogy ne tartsa fel a másik taktikán lévő csapattársát, így az átalakított 10-es kanyarban el is ment mellette Hamilton. Bottast ezután ki is hívták egy újabb kerékcserére, így Leclerc átvette tőle a harmadik helyet – de csak ideiglenesen, a gumi- és tempóelőny okán néhány kör alatt levadászta a Ferrarit.

Hét körrel a vége előtt aztán Verstappent is utolérte Hamilton, és az első adandó alkalommal el is ment mellette a célegyenes végén – azaz ismét bejött az a trükk a Mercedestől, amivel a 2019-es Magyar Nagydíjat is megnyerték a Red Bull-os ellen! A győzelem pedig most is összejött, Hamilton ezzel idei harmadik, összességében pedig 98. sikerét jegyezte. Verstappent az előzés után szintén kihívták egy plusz kerékcserére, de így is meglett a második hely, sőt a leggyorsabb kör is, így „csak” hat ponttal nőtt a hátránya mercedeses riválisával szemben. Bottas tette teljessé a dobogót, míg a középmezőny legjobbja idén először a Ferrari lett Leclerc révén. Perez az ötödik helyen hozta be a második Red Bullt, majd jött a legjobb mclarenes eredményét beállító Ricciardo, megelőzve az egymással nagyot csatázó Sainzt és Norrist, míg a top 10-et Ocon és a büntetése ellenére egy pontot elcsípő Gasly tette teljessé.

A Spanyol Nagydíj végeredménye:

1. Lewis Hamilton MERCEDES 1:33:07.680
2. Max Verstappen RED BULL RACING HONDA +15.841s
3. Valtteri Bottas MERCEDES +26.610s
4. Charles Leclerc FERRARI +54.616s
5. Sergio Perez RED BULL RACING HONDA +63.671s
6. Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES +73.768s
7. Carlos Sainz FERRARI +74.670s
8. Lando Norris MCLAREN MERCEDES +1 kör
9. Esteban Ocon ALPINE RENAULT +1 kör
10. Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA +1 kör
11. Lance Stroll ASTON MARTIN MERCEDES +1 kör
12. Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI +1 kör
13. Sebastian Vettel ASTON MARTIN MERCEDES +1 kör
14. George Russell WILLIAMS MERCEDES +1 kör
15. Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI +1 kör
16. Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES +1 kör
17. Fernando Alonso ALPINE RENAULT +1 kör
18. Mick Schumacher HAAS FERRARI +2 kör
19. Nikita Mazepin HAAS FERRARI +2 kör
  Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA Kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: