Bahreinben már látszott, hogy egyértelműen elmozdult az utolsó helyről a Williams istálló és bár világbajnoki pontot egyelőre nem szerzett, azt láthattuk, hogy Imolában önerőből reális esélye volt bejutni a Q3-ba, leginkább George Russell állt ehhez közel, de Nicholas Latifi is láthatóan jobb teljesítményt nyújtott, mint korábban bármikor.
A remeklést nem sikerült pontokra váltani, Latifi már az első körben egy kisebb kicsúszás után visszatért a pályára és összekoccant Nyikita Mazepinnel, az orosz első kerekének ütközve pedig a falnak csapódott a kanadai. George Russell végzetét pedig a Valtteri Bottasszal történt látványos és egyben sok vitát kiváltó ütközés hozta el.
Az istálló fejlesztésért felelős technikai igazgatója, Dave Robson szolgált magyarázattal arra, mitől lettek gyorsabbak a pilóták és miért tudott végre hasonló tempóval előállni Latifi, mint nagy tehetségnek kikiáltott brit csapattársa.
„A javulás oka az volt, hogy több új alkatrésszel is elkészültünk, amit most vetettünk be először. Ezek egyike a padlólemez volt, ami egyértelműen nagy segítségünkre van, jócskán javított az autó teljesítményén” – idézi Robsont az Autosport szakoldal.
„Ennek köszönhetően az abroncsainkat is sokkal jobban munkára tudtuk fogni, kevésbé volt szeles az idő, ami szintén nekünk kedvezett. Kétségtelenül jobban sikerült az optimális működési tartományba hozni a gumikat. Minden sokkal jobban ment, könnyebben vezethetővé vált az autó, ami a köridőinken is megmutatkozott.”
„Latifinek különösen jól megy Imolában, tavaly októberben is egészen jól vezetett itt. Most kifejezetten jól vezetett ezen a pályán, nem kérdés, hogy segített neki, hogy nagyobb önbizalmat hozott neki a jobban vezethető autó. Egész hétvégén remek formát mutatott, egyedül a harmadik szabadedzésen akadt némi problémája, de gyorsan túllendült ezen, végre meg tudott bízni az autóban. Mentálisan erős, a feljavuló autóval pedig egészen biztató hétvégét tudhat maga mögött” – tette hozzá Robson.
Szerintünk mikor szerzi meg első világbajnoki pontját/pontjait a Williams 2021-ben?