DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Kikérdeztük Gaslyt: lesz-e nagycsapat az Alpha Tauri?

Pierre Gasly áradozik az AlphaTauri különleges légköréről, az újonc csapattárs Yuki Tsunodáról és mindenekelőtt a Hondáról, amely a francia szerint beérhette a Mercedest. A pilótát Imolában faggatta a formula.hu.

F1-es pilótával személyesen beszélgetni mindig nagy kiváltság volt, manapság viszont különösen az. A Covid19-pandémia kitörése óta az írott sajtó képviselői jobbára a laptopok képernyőin, videókonferenciákon beszélhetnek a főszereplőkkel, ám az enyhítés egyik első lépéseként a foci és más sportágak világához hasonlatosan itt is bevezették a vegyes zónát, ahol a járványügyi előírások betartása mellett el lehet csípni a beszédesebb kedvében lévő főszereplőket. 

Az idei évre rekordhosszú névvel megáldott - Gran Premio del Made in Italy e dell'Emilia-Romagna – imolai futam az AlphaTauri-Honda házi versenye, a csapat futamgyőztes pilótájából, Pierre Gaslyból pedig mostanában árad a pozitív energia, így a csütörtöki napon készséggel állt rendelkezésre, amikor a formula.hu tudósítója egy japán és egy brit újságíróval együtt felcsalta a vegyes zónába, hogy megsorozzuk néhány kérdéssel. Az interjú során számos dolog szóba került, a jelenlegi helyzettől indulva Yuki Tsunoda és a Honda méltatásán át egészen a különítménnyel kapcsolatos jövőképéig… 

Úgy tűnik, hogy az AT02-es egy ígéretes versenygép. Egyetértesz ezzel?

Nagyon jónak érzem. Lehetővé teszi, hogy keményen nyomjam a gázt és sikerül úgy kezelnem, oda pozícionálnom, ahová szeretném és minden beállításbeli változásra szépen reagál. Amikor variálunk a beállításokkal, könnyű rátalálni a megfelelő irányra, mert nem az van, hogy változtatunk valamit és máris sok dolgot feláldoztunk az autó más területein. Tavaly sajnos ez volt a helyzet. Egyelőre még csak egy versenypályán vezettük, ezek a tapasztalataink, szóval reménykedünk benne, hogy itt, egy másik helyszínen és más időjárási körülmények között is így folytatódik.

Mint említetted, Imola minden tekintetben más, mint Bahrein volt. Van némi aggodalom is amiatt, hogy mire lehet képes itt az autó?

Nem mondanám, hogy aggódunk. Ez csupán egy kérdőjel, hogy vajon sikerül-e itt is olyan jól teljesítenünk, mint Bahreinben, hiszen az autó arra a pályára nagyon jól be volt lőve és kiválóan működött. Tavaly egyébként Imola az egyik legjobb hétvégéje volt a csapatunknak, itt értem el a legjobb kvalifikációs eredményemet, amikor negyedik lettem, Danyiil Kvjat pedig remek versenyt futva végzett a negyedik helyen. A pályát imádom és nagyon bízom benne, hogy ezúttal is jó teljesítményre leszünk képesek.

gass



Az első futam alapján melyik az a terület, ahol igazán érezhető a fejlődés?

Az egész csomag jobb, mint korábban volt, elsősorban azért, mert nincs óriási ugrás a lassú, a közepes és nagy tempójú kanyarok között. Eddig ezzel volt a legtöbb gondunk, mert akármikor változtattunk egy picit, máshol azonnal problémák jelentkeztek emiatt. Ez a csomag most jobban „egyben van”. Egyébként mióta megérkeztem a csapathoz, azt tapasztalom, hogy minden egyes területen folyamatos a javulás. Megvan a motiváció, a dinamika, az energia, a csapaton belüli légkör teljesen más, mint a múltban volt. Mindenki szuper izgatott, mindenki motivált. Az utóbbi két évben elért jó eredmények komoly löketet adtak mindenkinek. Csupa boldog ember dolgozik itt, óriási lelkesedéssel és mindannyian elkötelezettek vagyunk az AlphaTauri projektje mellett. Boldog vagyok, hogy a részese lehetek ennek és bízom benne, hogy idén is sikerül összehoznunk néhány kiváló eredményt.

Egyre többen állítják, hogy a Honda utolérte a Mercedest, sőt, olyanok is vannak, akik szerint már ez a legjobb erőforrás az F1-ben…

A Honda tényleg nagyon jó munkát végzett az idei évre. Eddig minden évben egyre erősebbek és erősebbek lettek, pontosan ezért vagyok roppant szomorú amiatt, hogy az idei év végén távoznak. Ha maradnának és továbbra is ebbe az irányba haladnának, nagyon jó éveink lennének… Egyébként tényleg remek, amit csinálnak, hiszen a teljesítmény valóban sokkal jobb és nincsenek megbízhatósági gondjaink sem. Max az első időmérőn jelentős fölénnyel szerezte meg a pole-pozíciót a Mercedes előtt, így hiszek abban, hogy erő tekintetében közelítettünk, vagy inkább hasonló szinten vagyunk, mint a Ferrari és a Mercedes. Úgy gondolom, hogy a csapatok erő vonatkozásában egyébként nagyon közel állnak egymáshoz, ami az eddigiekhez képest jóval izgalmasabbá teszi a dolgokat.

Milyen érzés egy felszállóágban lévő csapatnál vezérpilótának lenni?

Jó érzés! Izgatott vagyok amiatt, hogy most nagyobb a felelősségem. Ez az első alkalom, hogy két egymást követő évben ugyanazokkal az emberekkel dolgozhatok együtt. Egészen jól ismerem azokat, akikkel együtt dolgozom a csapatban, tudom, hogy mit várnak tőlem ahhoz, hogy az autóból kihozhassuk a maximumot. Nagyon egy húron pendülünk, erős csomagunk is van, nagyot léptünk előre az előző szezonhoz képest is. Örülök, hogy az autóval sikerült abba az irányba haladni, amelybe szerettem volna. A tempónk a jelek szerint megvan, szóval úgy gondolom, hogy egyelőre minden rendben.

Az újonc csapattárs, Yuki Tsunoda bemutatkozása nagy durranásnak bizonyult. Meglepett a bahreini produkciója?

Hogy meg voltam-e lepődve? Őszintén szólva nem, ugyanis tudtam, hogy Yuki roppant gyors. Ezt meg is mutatta. Az időmérő középső szegmensében nem volt könnyű dolga, de szépen visszahozta a futamon, ahol kiváló tempót ment. Nagyon szép előzéseket mutatott be és közvetlenül a Ferrarik, a McLarenek mögött végzett. Nem túlzás kijelenteni, hogy kiválóan sikerült az F1-es bemutatkozása, aminek személy szerint őszintén örülök, mert csapatként éppen erre van szükségünk, hogy a határokat feszegesse, hiszen ezzel segíti a fejlesztéseket. 

Az AlphaTauri a kisebb csapatok közül az egyik legjobb jelenleg. Meddig tartható fenn ez az állapot, esetleg lehetséges-e még előrébb lépni a jövőben?

Ezt nyilvánvalóan nehéz lenne megmondani. Ez egy hosszútávú projekt. Ha az olyan nagy csapatokkal akarsz harcolni, mint a Mercedes, a Ferrari vagy a Red Bull, ahol óriási források és létesítmények állnak rendelkezésre, akkor bizony nagyon sokat kell befektetned. Ez nem egyik évről a másikra történik meg, ehhez sokkal inkább egy közép- vagy hosszabb távra szóló projekt szükséges. Ha elegendő pénzt fordítanak erre, akkor szerintem lehetséges, de igaz az is, hogy az eddigi nagy előrelépésünkben fontos szerepe van annak is, hogy a csapat a rendelkezésre álló forrásokkal nagyon hatékonyan gazdálkodik. Ahhoz azonban, hogy felnőjünk a Mercedes és a többi nagy csapat szintjére, ahhoz újabb nagy lépésre lenne szükség. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: