DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Red Bull: A Hondának köszönhetjük, hogy elöl vagyunk

Négy évvel ezelőtt nevetség és gúny tárgya volt a japán gyártó, most pedig Helmut Marko is meglepetten tapasztalja, mennyire kiváló erőforrással jött elő a Honda, óriási köszönet jár nekik.

A hibridéra kezdete, azaz 2014 óta a Mercedes látványosan dominálja a Formula-1-et, valós esélye nemigen volt más istállónak megnyerni a világbajnoki címet, bár 2017-18-ban átmenetileg a Ferrari is megmutatta magát, de végül mindkétszer a német gyártó húzta be a bajnoki címeket Lewis Hamilton vezérletével, aránylag simán.

Most viszont a Red Bull igazi fenyegetést jelent az Ezüst Nyilakra, az energiaitalosok főtanácsadója pedig ezt egyértelműen a jelentősen megerősödő és idén kiváló motorral előálló Hondának köszöni. „Tudtuk, hogy milyen területeken voltunk gyengék, egyértelmű célként fogalmaztuk meg, hogy az évad első percétől, az első szabadedzéstől folyamatosan készen álljunk a nagy kihívásra és igazán versenyképes autóval guruljunk pályára. Ezt teljesítettük is” – nyilatkozta Helmut Marko a Motorsport-Magazin.com szakportálnak. Max Verstappen erőből legyőzte volna Lewis Hamiltont Bahreinben, ám egy felettébb kétes megítélésű bírói döntés visszaparancsolta a hollandot Hamilton mögé, többen azóta sem értenek egyet a versenybírákkal. De az autó valóban gyors.

A Honda-motor nem csak erős és dinamikus, de remekül variálható vele az autó hátsó részének kialakítása


„A Honda új erőforrása kiválóan sikeredett. Nem elég, hogy hatalmasat lépett előre lóerők tekintetében, a kezelhetősége is hatalmasat javult, ehhez még az is hozzájön, hogy a mi autónk rendelkezhet a legkeskenyebb hátsó résszel. Mindez a Honda-motornak köszönhetően vált lehetségessé.”

„Eljött az idő, amikor a magasabban épített hátsó koncepció jobban működik, ami tavaly még hátrány volt számunkra, immáron előnnyé változott. A bahreini kvalifikáción mutatott négy tizedmásodperces előnyünk kifejezetten meglepett, úgy gondoltuk előzetesen, hogy maximum két tizeddel lehetünk előrébb. A mi tervezési koncepciónk ugyanis a gyors kanyarokban fog működni leginkább, márpedig itt szinte nincsenek is igazán gyors kanyarok, ahol ki tudtuk volna aknázni a remekül sikerült karosszériánk előnyét” – magyarázta a főtanácsadó.

Reszkessen a Mercedes, mert még sok a tartalék a Red Bull-Hondában?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: