DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
F1

Rich Energy: Bevásároltuk magunkat egy F1-es csapatba

Másfél év távollét után visszatért a Formula-1-es köztudatba William Storey és cége, aki 2019-ben balhés szponzori viszonyt ápolt a Haasszal. Nem nevezte meg az új partnercsapatot, viszont belerúgott néhányba. Bernie Ecclestone állhat a háttérben?

Bizonyára még sokan emlékeznek a Haas és a rejtélyes hátterű energiaital, a Rich Energy 2019-es pokolban fogant névadó szponzori románcára, ami aztán egyre több zűrzavaros fejleményt és kommunikációs fejetlenséget hozott magával, mielőtt ősszel megszakították az együttműködést a felek. A több érthetetlen szálat és az F1-hez méltatlan viselkedést is tartalmazó történetnek akkoriban igyekeztünk utánajárni.

00119009_488



Nos, a Rich Energy és szakálla miatt is igazi fenoménnak számító Storey akkor egy időre eltűnt az F1 közeléből, ám a márka arca többször is utalást tett rá, hogy már a visszatérést tervezi. Valentin-napon Storey egy videóban meg is tette a rá jellemző homályos stílusú bejelentést, amiben konkrétumot nem árult el, viszont az F1-es történetének visszaidézése során nem mulasztott el belerúgni azokba a csapatokba és személyekbe, amelyekkel konfliktusa akadt az elmúlt évek során.

„Örömmel jelenthetem be, hogy a Rich Energy, az Egyesült Királyság elsőrendű energiaitala visszetér a Formula-1-be” – kezdte pozitív felütéssel a videót Storey, miután belekortyolt energiaitalába. „Azóta, hogy 2018. július 26-án megállapodást kötöttem Vijay Mallyával arról, hogy megvásárolom a Force India Formula-1-es csapatát, eltökéltek voltunk azon célunk iránt, hogy a Rich Energy harcba szálljon a Red Bull ellen az autósportok csúcsán, a Formula-1-ben. Sajnos a Force Indiával való egyezségünknek útjába állt Sergio Perez, aki csődeljárást indított a csapat ellen, és végül annak ellenére, hogy mi magunk és egy komoly háttérrel rendelkező orosz projekt is többet ajánlottunk a csapatért, mint Lawrence Stroll, mégis Lawrence Stroll lett a Force India tulajdonosa – amely istállót ma Aston Martin Racingnek hívják. Ezt követően mélyreható tárgyalásokat kezdtünk a McLarennel és a Williamsszel, mielőtt úgy határoztam, hogy a Haasszal sokkal jobb üzletet köthetünk. Ezzel megalapítottuk a Rich Energy Haas F1 Teamet, amely az én véleményem szerint a legjobban kinéző versenyautókkal rendelkezett a 2019-es rajtrácson. Ám a versenypályán és azon kívül mutatott gyenge teljesítményük miatt sajnálatos módon ki kellett rúgnom a Haast. Ezt követően egy sor jogi vitába keveredtem a fő riválisommal, a Red Bull-lal, de ezek mostanra mind megoldódtak. Az elmúlt évben keményen dolgoztunk azon, hogy világszerte elhozzuk a Rich Energy reneszánszát. Világszerte milliók fogyasztják az energiaitalunkat, amiről magabiztosan gondoljuk, hogy a világ legjobb energiaitala.”

 „Amióta kiszálltam a Formula-1-ből, eltökélten dolgoztam azon, hogy tető alá hozzam a visszatérésünket. Megfigyeltem, hogy új pénzügyi valóság köszöntött a Formula-1-re. Mivel a közvetítések már nem elérhetőek mindenki számára, hanem fizetős csatornára költözött a sport [az Egyesült Királyságban], így ahelyett, hogy 10-20 millió néző követné az F1-et, már csak pár százezren nézik azt a Sky-on. Ez komoly károkat okozott a szponzoráció terén, aminek több csapat is megérezte a hatását. A McLarennek le kellett mondania a főhadiszállásának tulajdonjogáról, a Williamst a Dorilton Capitalnál lévő barátainknak kellett kimentenie a pénzügyi válságból, a Haasnak pedig fizetős versenyzőket kellett alkalmaznia.”

„Kerestem a módját, hogyan térhetünk vissza a Rich Energyvel úgy, hogy az a legoptimálisabb legyen számunkra és a velünk együttműködő csapat számára is. Annak a lehetőségét is megvizsgáltuk, hogy 2022-ben az új szabályok mentén saját csapattal nevezzünk, de végül egy barátunk segítségével többségi tulajdonrészt szereztünk egy már létező Formula-1-es csapatban, amellyel 2021-ben partnerek leszünk. Miután a felvásárlást bejelentjük, névadó szponzorai leszünk ennek a csapatnak 2022-től. Már nagyon várom, hogy megkezdjük velük a közös munkát. Jelen leszek Bahreinben a szezonnyitó hétvégéjén, tehát hamarosan találkozunk!”

Az ominózus csapatot tehát, amellyel elmondása szerint partnerségre lépnek már az idei évtől, nem nevezte meg az üzletember, így egyelőre legfeljebb csak kizárni lehet azokat, akikkel köztudottan nézeteltérései vannak Storey-nak, mint a Haast, a Red Bullt és az Aston Martint.

Pár napja azonban a Rich Energy közösségi oldala elszórt egy talán nem is olyan óvatlan utalást arra, hogy ki lehetett az a rejtélyes barát, aki olyan jó kapcsolatokkal rendelkezik az F1-ben, hogy meglévő rossz hírnevével együtt is be tudhatta protezsálni az energiaitalcéget egy csapathoz. Egy fényképhez ugyanis, amelyen Storey a korábbi F1-főnök Bernie Ecclestone mellett pózol, a következőt írták:

„Nagy köszönet jár az F1 királyának, amiért ilyen elkötelezett támogatója az alapítónknak, William Storey-nak, és segít minket. a Formula-1-be való visszatérésünk nem kis részben Bernie Ecclestone üzleti géniuszának köszönhető.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: