A Liberty Media egyik észrevehető újítása volt, amikor 2018-ban bevezették, hogy a Formula-1-es futamok nem egészkor, hanem óra 10-kor startolnak el, ráadásul az európai versenyeket még egy órával későbbre is, 15:10-re tolták a megszokott 14 órai kezdéshez képest. A magyarázat akkoriban az volt, hogy néhány tv-csatorna csak egészkor kapcsolódik be a közvetítésbe, így a plusz tíz perc lehetőséget adott nekik is a teljesebb felvezetésre, míg az egy órával későbbi kezdés nem kis részben az amerikai közönség számára kedvezőbb idősávval volt indokolható.
Csakhogy a hírek szerint sokak tetszését nem nyerte el a paddockban, hiszen az F1-es csapatok személyzete így egy órával később állhatott neki az összepakolásnak a nagydíjak végeztével, cserébe viszont a futam előtti tíz perc üresjárat volt az ő szempontjukból – ez a tíz perc egyébként a bokszutca nyitásának és a startot megelőző ceremóniák időzítése kapcsán is felfordulást is okozott (és hogy egy kicsit haza is beszéljünk: a később rendezett futamok okán az F1-es újságírók normál hétvégi műszakja is kitolódott az európai állomások során).
Éppen ezek miatt több neves szaklap – köztük a rendre megbízható RaceFans.net és Motorsport.com – is úgy értesült, hogy az F1 vezetése már idén visszatérhet a korábbi jól megszokott kezdési időpontokhoz, azaz újra egészkor rajtolhatnak a nagydíjak, az európai versenyek pedig 15 helyett újfent 14 órakor. Bár erről még nincs végleges megegyezés, állítólag a csapatok is támogatják a (vissza)módosítási terveket.
A pontos kezdési időpontokat még nem hozták nyilvánosságra, de várhatóan a fent említett változtatásokat elfogadják, míg az Európán kívüli futamok esetén (amelyek remélhetőleg az eredeti naptár szerint idén már újra lesznek, még ha az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat valószínűleg el is kell halasztani) vélhetően a megszokott időpontok maradnak majd.
Egy apró kényelmetlenség lehet a visszaállás kapcsán, hogy így az F1 ismét ütközhet a közös hétvégéken a MotoGP kezdési időpontjával, de az előző években megszokhattuk, hogy a gyorsaságimotoros-vb szervezői ilyen esetekben rendre kitérnek a királykategória versenyével a száguldó cirkusz útjából korábbi vagy olykor esetleg későbbi rajttal.