Bár a karosszériák változatlanok maradnak az idei évre, az FIA azért gondoskodott a változásokról az előttünk álló F1-es szezonra is. Az autók hátsó részére vonatkozóan ugyanis módosítottak a technikai szabályokon, eszerint a csapatoknak el kell távolítaniuk a padlólemez egy részét a hátsó kerekek előtt. Ez mindig is egy kényes területe volt az autók aerodinamikájának, hiszen kulcsfontosságúnak számított, hogyan terelődnek a légáramlatok a padlólemezről a kerekekre – ez az egyenlet viszont a változtatásokkal jelentősen leegyszerűsödik, a fejlesztési költségek csökkenése mellett az FIA a leszorítóerő 10%-os csökkenésére, ezáltal pedig az autók lassulására számít.
A módosítás valószínűleg nem minden csapatot egyforma mértékben érint, a Williamsnél például cseppet sem bánják az új szabály érkezését.
„Ez egy olyan területe az autónak, amelyen a sejtésünk szerint aligha mi voltunk a mezőny legjobbjai, ezért reméljük, hogy számunkra nem jelent akkora érvágást, mint másoknak” – mondta a Williams teljesítményért felelős mérnöke, Dave Robson. „Az autó ezen részének a működését hagyományosan elég nehéz volt megérteni, különösen abban a viszonylatban, hogy hogyan hat a padlólemez a gumira, miközben az deformálódik és kopik.”
A csapatok a szezon utolsó szabadedzésein és a teszten már próbáltak kísérletezni a 2021-es újítással, ez alapján is biznak a Williamsnél abban, hogy az előttünk álló évben elmozdulhatnak a tabella utolsó helyéről és közeledhetnek mindenki máshoz – ahogyan már a mögöttünk hagyott évben is ők voltak a köridők tekintetében legnagyobbat fejlődő csapat.
„Tényleg remélem, hogy a változtatásnak komoly hatása lesz a mezőny elején álló csapatokra, és talán kisebb számunkra. Ha hihetünk az Abu Dhabiban pénteken végzett tesztünk eredményeinek, akkor jó esély van rá, hogy ez lesz a helyzet” – zárta Robson.