Utolsó volt tavaly, utolsó lett idén a konstruktőrök között a Williams, sőt a grove-i istálló ezúttal még pontot sem szerzett, míg egy éve legalább egy egységet sikerült bezsebelni. Ez a legkevésbé sem tükrözi a csapat autójának fejlődését, amely valójában elmozdult stabil sereghajtó pozíciójából, számos alkalommal gyorsabbnak bizonyult a Haasnál vagy Alfa Romeónál. Ha pedig a köridőt nézzük, az FW43 a teljes rajtrács legnagyobb előrelépője volt – hívta fel a figyelmet a csapat pilótája.
„Igazán figyelemreméltó az az ugrás, amit idén produkáltunk bizonyos pályákon” – idézi az F1i.com Nicholas Latifit. „Bahreinben a teljes vonalvezetésen George két és fél másodpercet gyorsult a tavalyi időhöz képest. Ez hallatlan, sosem látott dolog az F1-ben, ha az évről évre való fejlődést figyeljük. Ha még kicsit többre lennénk képesek, akkor közelebb kerülnénk a középmezőnyben zajló csatához.”
A hasonló mértékű javulás valószínűtlen 2021-ben, hiszen a jövő évi autók nem lesznek új modellek, hanem az idei konstrukciót fejlesztik tovább.
„Bizakodom, hogy folytathatjuk a különbség csökkentését. Azt tudjuk, hogy jövőre továbbvitt autók lesznek, így talán nem tudunk annyit fejleszteni, mint egy normál évben, különösen, ha a 2022-es szabályokra gondolunk. Így is nagy hangsúly helyeződik az autófejlesztésre, de alapjaiban ugyanarról a kocsiról beszélünk, a benne rejlő gyengeségekkel együtt. Bizonyos alkatrészeket homologizálnak, ezeken nem lehet változtatni, ezért lesz kicsit nehezebb annyi teljesítményt találni, amennyit szeretnénk. De így is lesznek fejleszthető elemek. Az utolsó két versenyen is jöttek új alkatrészek tesztelésre, melyeknek már a következő évi javulás volt a célja. Faragni fogunk a hátrányból, ebben biztos vagyok” – mondta az újonc évét teljesítő Latifi, akinek legjobb eredménye két 11. helyezés volt 2020-ban.