DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Alonso: Visszatért belém a versenyszellem

A hétvégi időmérős eredményeket is felülmúlta Fernando Alonso az Abu Dhabiban töltött tesztnap során, ahol első alkalommal vezethette a Renault idei autóját. Elmondása szerint sok fontos apróságot letisztáztak.

Bár a spanyol csak a tesztnap felét tölthette az R.S.20-ban, hiszen a másik négy órára át kellett azt adnia a Renault fiatal pilótájának, a Formula-2-ben idén futamgyőzelemig jutó Guanyu Zhounak, így is megtett vele 105 kört a Yas Marina Circuiten, ami jóval relevánsabb tapasztalat volt számára, mint a 2005-ös autóban töltött hétvégi körök, de még annál is, amit az év során a két évvel ezelőtti autóban szerzett a privát teszteken.

alonso_1



Alonso az élen zárta a tesztnapot 1:36,333-as köridővel, ami ráadásul hajszállal még jobb is annál, amivel Esteban Ocon és Daniel Ricciardo kvalifikált a hétvégi futam rajtrácsának 11-12. helyére – a Renault elmondása szerint a spanyol szintén a Pirelli idei lágy és közepes keverékeit használta, de emellett persze számtalan más változó is közrejátszhatott az eredményben.

„Nagyon jó volt visszaülni az autóba, különösen a versenycsapattal” – mondta a tesztnap végén Alonso, aki a riválisok ellenérzései által kísérve 39 évesen vehetett részt az eredetileg még fiatal pilótáknak kiírt teszten. „A felkészülés jegyében teszteltem már a 2018-as autót, de ez a nap már komolyabbnak érződött, és kicsit fel is ébresztette bennem a versenyszellemet. Jó volt érezni, hogy mire képes egy modern autó. A hétvége során közelről figyeltem a csapat munkáját, és most ugyanazt megtapasztalhattam a pilótafülkében ülve, amit eddig kívülről láttam. Sok apróságot letisztáztunk, mint például az ülés és a pedálok pozíciója, ez pedig még előnyünkre válhat, hiszen a téli tesztelés során csak egy és fél napom lesz az autóban a jövő év elején. Az egész csapat motiváltan megy el a karácsonyi és az újévi ünnepekre.”

A Ricciardo helyét átvevő Alonso arra utalt, hogy a szabályok és a karosszériák változatlansága, valamint a költségcsökkentés jegyében a jövő évre az idei hat naphoz képest is drámaian lecsökken a tesztnapok száma. 2021. március 2-4. között mindössze háromnapos kollektív felkészülést írtak ki Barcelonára, így jut igazságosan egy csapat mindkét pilótájának csupán 1,5-1,5 nap az autóban. Az újoncoknak és a csapatot váltóknak pedig ez nehézséget okozhat majd a szezonnyitóra való felkészülésben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: