DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Alonso: Ez a hang hiányzik a mai F1-ből

A Renault 2020 végén búcsúzik a Formula-1-től, azonban ezúttal a csapat nem száll ki a száguldó cirkuszból, csupán nevet változtat. Alonso gyermeki örömmel nyilatkozott, miután visszaült az R25-be.

2021-től Alpine néven folytatja a Formula-1-ben a Renault, a név eltűnésének tiszteletére pedig különleges ajándékkal kedveskedett az F1-rajongóknak a csapat. Fernando Alonso az Abu Dhabi Nagydíj mindhárom napján megjáratja első világbajnok gépét, a 2005-ös R25-öt.

A spanyol gyermeki örömmel mesélte el tapasztalatait és a nosztalgikus érzést, ami rabul ejtette, miután kiszállt a kék-sárga autóból, de arra is kitért, szerinte mi az, ami hiányzik a mai Formula-1-ből.

„Nagyszerű élmény! Ezzel az autóval egyszerűen nem lehet lassan menni. Ahányszor csak beülök a pilótafülkébe, visszatérnek az emlékek, így természetes, hogy gyorsan megyek vele” – mondta Alonso, aki 1:39-es köröket repesztett a 2005-ös autóval, ami megegyezik a 2019-es versenyen futott leggyorsabb körrel.

Ezt a képet igenis lehet hallani


„Tudom, hogy ez egy régi autó, de számomra ez a tökéletes versenygép. A tavalyi versenyen 1:39,3 volt a leggyorsabb kör, ha jól tudom, mi pedig feltettük a piros színű lágy gumikat, amikkel 1:40 alá mentünk be. Minden tekintetben elképesztő ez az autó, gyors, jó a hangja és gyorsnak is hangzik” – mondta Alonso a Renault Instagram-oldalán.

A Formula.hu-nak egyébként volt szerencséje megérdeklődni Mario Isolától, a Pirelli sportigazgatójától a bemutatón használt abroncsok összetételét. A vállalaton belül „akadémiai” gumiknak nevezik ezt a portékát, amit kifejezetten történelmi F1-es autók tesztjeihez készítenek. Az olasz szakember elmondása szerint ezek a gumik „profil, konstrukció és összetétel tekintetében is eltérőek” az aktuális F1-es abroncsoktól, a különböző korszakokhoz igazodó méretben gyártják azokat és ezekből is készül kemény, közepes, valamint lágy keverékű is. Az ilyen gumikat elméletileg bárki beszerezheti, akinek történelmi F1-es autó tesztelésére kínálkozik lehetősége.

„A kormány mögött érezni a rezgéseket, egyszóval mindent, mivel ez az autó nagyon könnyű, egyszerűen fantasztikus. Még mindig mosolygok, s bár rajtam van a maszk, de valószínűleg 2021-ig még mosolyogni is fogok.”

Aztán Alonso áttért az autó hangjára is, melyben még egy V10-es motor dolgozott: „Ez olyasvalami, ami mindenkinek hiányzik, nemcsak a rajongóknak. Hiányzik nekünk a Formula-1, mellyel szerelembe estünk, mikor még gyerekként néztük a tv-ben. Mindenki számára különleges volt ez a mai nap a paddockban, hogy láthatta ezt az autót ezen a pályán.”

„Vasárnap még lesz öt köröm, minden pillanatát ki akarom élvezni. Jó volt látni, hogy mindenkit annyira megfogott ez az autó, hogy nem kizárólag a Renault szerelői, de tulajdonképpen mindenki a bokszutca faláról nézte végig az eseményt. Ezt az emléket örökké a szívemben hordozom majd.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: