Egy év halasztást követően a Formula-1 2022-ben lép át a következő generációs autók korszakába, amelyektől a pilóták, a csapatok és a nézők is sokat várnak. Drasztikus aerodinamikai módosításoknak köszönhetően az autók karosszériája letisztultabbá válik, a leszorítóerő generálásáért pedig elsősorban immár a padlólemez fog felelni. Ennek köszönhetően jelentősen lecsökken az autók körül kialakuló „koszos levegő”, ami olyan nehézzé teszi a szélárnyékban autózást.
Ezekkel a módosításokkal kapcsolatban Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a közelmúltban úgy nyilatkozott: az F1 „mindent megtett”, hogy megállítsa az istálló menetelését, de Max Verstappen szerint az Ezüst Nyilak dominanciája nélkül is szükség van a szabálymódosításra.
„Nem, az új szabályrendszer szerintem annak az eredménye, hogy az új tulajdonosok hallgatnak a csapatokra és a pilótákra. Meghallották, hogy milyen nehéz előzni, és szorosabb versenyeket akarunk. Imolában jól megmutatkoztak az aktuális nehézségek. Valtteri egy sérülés miatt körönként három-négy tizedmásodperccel lassabb autóval körözgetett, de nem tudtam megelőzni őt. Erre megoldást kell találnunk” – idézte a Motorsport.
„Izgalmasabb versenyekre van szükségünk, és arra, hogy közelebbről tudjunk más autókat követni. Most az időmérő edzés a versenyhétvége sorsdöntő eleme. Ott van például a MotoGP, amiben akkor is nyerni tud valaki, ha a tizedik rajthelyet szerezte meg. Ez az F1-ben elvétve történik meg. Szerintem emiatt vezetik be az új szabályokat 2022-től. Azt egyelőre nem tudhatjuk, hogy a Mercedesre milyen hatással lesznek.”