DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Magától változik a Haas hasmagassága

Izgalmas titkokat osztott meg Roman Grosjean a Haas idei autójáról. A menesztését követően már nem titkolja tovább, a csapat mennyire szenved a VF-20-assal, ami önálló életre kelt.

Minden mindegy alapon osztott meg érdekes információkat a Haas 2020-as konstrukciójáról  az év végén távozó Romain Grosjean. A pilóta elmondása szerint az amerikai gárda autója rejtélyes hibát produkál, ami miatt lehetetlen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani. A pilóta a 18. helyen zárta a Portugál nagydíj időmérőjét, míg csapattársa közvetlen mögé kvalifikált.

 ElAbmovWMAIqTvv



„Talán egy tizedet találnék, sokkal több nincs benne. A hátsó felfüggesztés túlmelegedésével küzdünk, ami miatt folyamatosan változik a hasmagasság. Egyik körről a másikra kár négyszázaléknyit is változhat aeroegyensúly. Amikor az edzés végére felmelegszik, akkor megemelkedik az autó, aztán visszahűl. Időmérőn minden egyes körben más hasmagassággal megyünk. Általában nem szenvedünk vele ennyit, de ezen a pályán valamiért sokkal nagyobb az ingadozás” – árulta el az időmérő utáni sajtótájékoztatón, amelyen a formula.hu is részt vett.

ElBeuE0X0AA4V9v

„Együttérzek a versenymérnökömmel, aki rulettkeréken dönti el, milyen beállításokkal menjünk. Sosem tudjuk, mi lesz belőle. Egész évben ezzel küzdünk, az autó sosem marad ugyanolyan két egymást követő körön” – tette hozzá. A csapatnak ráadásul fogalma sincs, mi okozza a problémát. Annyi biztos, hogy Grosjean autóját súlyosabban érinti. „Kev autóján is tapasztalható, de az enyémhez képest sokkal kevésbé. Ezen a hétvégén a hosszú etapomon például három százalékkal változott az aeroegyensúlyom. Ez jelentős.”

Günther Steiner csapatfőnök elmondása szerint a mérnökeik már dolgoznak a megoldáson, de ez időbe telik. „Év eleje óta fennáll a probléma, és beletelt néhány versenybe, mire megértettük. Kipróbáltunk néhány megoldást a hűtésre, de nem tudom, mennyire működtek” – nyilatkozta. A csapat a portugál versenyhétvégére is készült fejlesztésekkel, de nyilvánvalóan ezek sem oldották meg a rejtélyes problémát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: