A 24 év után az F1 körforgásába visszatérő Portugál Nagydíj ídőmérőjére még ennél is egy kicsit tovább, fél órával többet kellett várni, ugyanis javítási munkálatok elvégzésére volt szükség a pályán. A harmadik szabadedzés végén Sebastian Vettel Ferrarija felszakított egy csatornafedelet a portimaói pálya 14-es kanyarjában, ez igényelt azonnali inspekciót az FIA-tól, majd gyors intézkedést a pályaszemélyzettől, ami azonban elhúzódott kissé, így a kvalifikáció kezdetét 30 perccel elhalasztották, közép-európai idő szerint 15:30-ra.
A Q1 ezt követően rendben megkezdődött, és 18 perc után le is zárult Lewis Hamilton elsőségével. A kiesők között Kimi Raikkönen, Antonio Giovinazzi, Romain Grosjean, Kevin Magnussen és Nicholas Latifi nevével találkozhattunk. A másik Williamsszel George Russell az utolsó pillanatban tudta ismét előhúzni idén már többször látott ütőkártyáját, és a Q2-be jutni Raikkönen kárára.
A Q2-ben már Bottasé volt a jobb tempó, több mint három tizedet adott csapattársának az élen. A stratégiai kuriózumot a leggyorsabb körüket közepes keveréken teljesítő Mercedesek jelentették, valamint Charles Leclerc, akinek a 8. helyen szintén sikerült továbbjutnia. A furcsa módon szintén ezt a taktikát választó Sebastian Vettel azonban nem volt ilyen sikeres, az utolsó helyen esett ki a középső szakaszból Russell, Danyiil Kvjat, Lance Stroll és Esteban Ocon társaságában. Daniel Ricciardo egy kicsúszással és a fallal való koccanással zárta a szakaszt, de a 10. helyen így is továbbjutott.
A Q3 első mért köreire is Bottasnál maradt az előny, de csupán 47 ezredmásodperccel volt gyorsabb Lewis Hamiltonnál. Verstappen is a nyomukban maradt, alig több mint egy tizedes lemaradással, míg a negyedik helyre ekkor a továbbra is remeklő Leclerc állt. Furcsán alakultak a körülmények, a köridők is kissé lassabbá váltak, s a Mercedesnél úgy értékelték, az utolsó körökre közepes keverékkel érdemesebb kiküldeni a pilótáikat. Hamilton azonnal igazolta is, hogy ez nem rossz választás, hiszen 52 ezreddel átugrotta Bottast. Két perccel utána jött azonban a finn is, aki az első két szektorban is megfutotta az abszolút legjobb időt, 180 ezredmásodperccel visszaállt az élre. Ezzel azonban még nem volt vége, Hamiltonnak ugyanis maradt ideje még egy körre, és újra fordított: 102 ezredes előnnyel végül a brit szerezte meg a pole-pozíciót a Portugál Nagydíjra. A második sorban Verstappen és Leclerc, a harmadikban Perez és Albon, a negyedikben a McLarenek végeztek. Ricciardo korábbi balesete után már nem hajtott ki a Q3-ban.
Az időmérő végeredménye:
Q3 | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16.652 | |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:16.754 | 0.102 |
3 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:16.904 | 0.252 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:17.090 | 0.438 |
5 | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:17.223 | 0.571 |
6 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:17.437 | 0.785 |
7 | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:17.520 | 0.868 |
8 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:17.525 | 0.873 |
9 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Honda | 1:17.803 | 1.151 |
10 | Daniel Ricciardo | Renault | ||
Q2 | ||||
11 | Esteban Ocon | Renault | 1:17.614 | 1.148 |
12 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:17.626 | 1.160 |
13 | Daniil Kvyat | AlphaTauri-Honda | 1:17.728 | 1.262 |
14 | George Russell | Williams-Mercedes | 1:17.788 | 1.322 |
15 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:17.919 | 1.453 |
Q1 | ||||
16 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.201 | 1.373 |
17 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.323 | 1.495 |
18 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:18.364 | 1.536 |
19 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:18.508 | 1.680 |
20 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:18.777 | 1.949 |