DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Az FIA egyszerűbb motorokat akar 2023-tól

Az FIA elnöke, Jean Todt kifejezte abbéli reményét, hogy a Volkswagen valóban komolyan fontolóra veszi az F1-es szerepvállalást, miközben a jövő üzemanyagának bevezetésén is gondolkodnak.

A Volkswagen jelenleg a konszern alá tartozó Audival és a Porschével is részt vesz a Formula-E-ben. A német autóóriás elnöke, Herbert Diess még augusztusban mondta a következőket: „A Formula-1 szintetikus üzemanyagokkal sokkal izgalmasabb technikai kihívás lenne, mint a Formula-E.”

Ezzel arra utalt a német, hogy az Audi részt vett egy úgynevezett e-üzemanyag kifejlesztésében, amely egy olyan petróleumsemleges hajtóanyag, amely az elégetése során pontosan annyi CO2 molekulát köt meg, mint amennyi az elégése közben keletkezik, így elérhető egy zárt CO2 ciklus, ami egy fenntarthatóbb jövőhöz vezet – áll az Audi oldalán.

Jean Todt Diess mondatát nem hagyhatta figyelmen kívül: „Hogyha 2023-ra sikerülne átállni az e-üzemanyagra, akkor sokkal rugalmasabbak lehetnénk a motorokat illetően. Gondolkodhatnánk sokkal egyszerűbb belső égésű erőforrásokban, persze csak akkor, ha hatékonynak bizonyul a technológia” – idézi az FIA elnökét az Auto Motor und Sport.



„Hallottam Mr. Diess érdeklődéséről, de nem személyesen tőle, ezért kell nekem is óvatosan bánnom a szavaimmal. Nem tudhatom, hogy pontosan így hagyta-e el ez a mondat a száját. Ha komolyan gondolja, csak ennyit üzenek neki: Isten hozott a Formula-1-ben!”

Sokan a mai napig úgy vélik, hogy a hangos V8-as motorok lecserélése óriási hiba volt a vezetők részéről, de Todt megvédte az FIA-t: „Az idő múlásával az autók és a körülöttünk lévő világ is megváltozott. Lehet szeretni vagy nem szeretni ezeket a motorokat, de hibridizáció nélkül a Formula-1 nem élte volna túl.”

„Nemrég jártam Indianapolisban, ahol a csapatok nyolcmillió dolláros költségvetésből is kijönnek. Szívesebben látnék tizenkét csapatot, mint tízet, szóval ez a költségvetés azt is garantálja, hogy egy érdeklődő csapat szándékai komolyak” – utalt Todt a 200 milliós belépési pénzre. „Amint a költségvetési limit kifejti a hatását, onnantól gondolkodhatunk rajta, hogy feltöltsük a mezőnyt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: