DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Kupadöntőként kezeli a nagydíjakat a Red Bull-Honda

Az esélytelenek nyugalmával harcol a Red Bull-Honda a Mercedes ellen, de a csillagosok fölénye ellenére sem adják fel – jelentette ki az Olasz Nagydíj nyitónapján az energiaitalos alakulat főnöke, Christian Horner, aki a Hondát méltatva visszaszúrt a Renault-nak.

Az egyéni tabella 2. helyén álló Max Verstappen 47 ponttal van lemaradva az éllovas címvédő Lewis Hamiltontól, míg a konstruktőri táblázat 2. helyén állomásozó Red Bull-Honda hátránya 106 egység a listavezető Mercedeshez képest. Nem túlzás kijelenteni, hogy az eddig látottak alapján csak a holland pilóta és az energiaitalos istálló lehet képes arra, hogy izgalmassá varázsolják a 2020-as évadot: a címvédők fölénye hatalmas, de tíz forduló még hátravan, így elméleti síkon – pláne annak fényében, hogy az üldöző formáció hagyományosan az évad második felében válik ütőképessé – érdemi bajnoki csatára is kínálkozhatna lehetőség. De vajon lesz ilyen?

„Mi vagyunk a kívülállók, míg Hamilton és a Mercedes a fő esélyesek a bajnoki címekre, ahogyan arra már az évad kezdete előtt is számítani lehetett. 2020 már csak egy ilyen mókás év… Nagyon sok van még hátra, még a szezon felénél sem tartunk. Mi olyanok vagyunk, hogy soha nem adjuk fel, ezért minden egyes futamot úgy kezelünk, mint egy kupadöntőt, ráadásul nincs veszítenivalónk” – nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök az FIA sajtóirodája által pénteken közreadott, Monzában készült helyzetértékelő interjúban, amelyet megkapott a formula.hu is.

20200904-FP133
Hornerék tavaly váltottak Honda erőforrásokra azután, hogy több mint egy évtizednyi közös munka után puskaporossá vált a viszonyuk a Renault-val. A régi sebek még mindig nem teljesen gyógyultak be: erre utal, hogy az FIA pénteki hivatalos sajtótájékoztatóján a franciák főnöke, Cyril Abiteboul méltatta ugyan a Red Bullt, de nem felejtette el megjegyezni, hogy „a Hondával sem képesek sokkal jobb teljesítményre…” A franciák szakvezetője felvetette azt is, hogy a Red Bullnál „megfeledkeztek a modern F1 egyik trükkjéről, mégpedig arról, hogy a karosszériarészleg és a motorrészleg nem lehet ennyire távol egymástól, ha folyamatosan a győzelemért akarnak harcolni”.



Az energiaitalosok főnöke természetesen reagált Abiteboul kijelentéseire: „ Szorosan integrálódtunk a Hondával, komoly partnerkapcsolat van közöttünk. Sokkal mélyebb az együttműködésünk, mint a Renault-val bármikor volt, akár az előző motorérában, amikor négy világbajnokságot, valamint közel hatvan futamot nyertünk együtt. A Hondával fennálló kapcsolatunk inkább igazi partnerkapcsolat, nem pedig egy beszállító-ügyfél jellegű együttműködés. Van egy gyáruk is Milton Keynes-ben. Pár saroknyira van a csapatunk központjától, szóval a Honda motorrészlege közelebb van hozzánk, mint a Renault-hoz a sajátjuk” – szúrt vissza francia kollégájának a brit szakvezető.

GP2008_111751A09I6133
Az Olasz Nagydíj hétvégéje egyébként nem a legsimábban indult a Red Bull-Honda számára: Verstappen a délelőtti edzésen megpördült és összetörte az RB16-ost, aggasztóbb fejlemény volt azonban, hogy a napot az 5. pozícióban befejezve a hátránya már több mint 1 másodpercnyire rúgott az élen záró Hamiltonhoz képest. Horner szerint a hátrányban szerepet játszik, hogy a holland és csapattársa, a 14. pozícióban végző Alexander Albon sem volt elégedett az autó balanszával, ugyanakkor a szakember kijelentette: reményeik szerint hasznot húzhatnak abból, hogy ettől a hétvégétől tiltott a kvalifikációs motorüzemmód használata, amely a közvélekedés szerint csökkentheti a Mercedes fölényét.

„Jelen pillanatban szignifikánsnak tűnik a hátrányunk – fogalmazott Horner. – A motor üzemmódjával foglalkozó embereink egész nap ezen dolgoztak, de mint tudjuk, szombat délutántól mindenkinek ugyanabban az üzemmódban kell maradnia a hétvége hátralévő részére. Érdekes lesz megfigyelni, hogy ennek milyen hatása lesz!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: