DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Mercedes elismerte: elrontotta Bottas stratégiáját

Ezt maga James Vowles, a címvédő alakulat főstratégája gondolja így: szerinte meglett volna a lehetőségük – igaz, egyetlen körig –, hogy elévágással elcsenjék a második helyet Verstappentől.

Hiába indult a második rajtkockából Valtteri Bottas a Spanyol Nagydíjon, rögtön a rajtnál több pozíciót veszített: Max Verstappen és Lance Stroll is elment mellette. A kanadait néhány kör elteltével visszaelőzte, a hollandot viszont a teljes versenytáv során sem sikerült, így a finnek be kellett érnie a harmadik helyezéssel, amely után igencsak lemondóan nyilatkozott saját világbajnoki esélyeiről. A Mercedes vezető stratégiája, James Vowles a csapat videójában elmondta: utólag már tudják, hogy elszalasztották a lehetőségét annak, hogy a második kerékcserék alkalmával elévágjanak Verstappennek:

bottas-mercedes-spanyolgp-1



„Amint Valtteri visszaért a harmadik helyre, újra megvizsgáltuk a lehetőségeket, amelyekből csupán kettő volt” – magyarázta a szakember. „Az egyik az volt, hogy hosszabb etapot teljesítünk, korábbi kiállásra késztetve Verstappent, hogy biztosan le akarjon fedni minket, aztán viszont elnyújtottuk volna az etapunkat, hogy utána a pályán előzhessük meg. A másik opció pedig nyilvánvalóan az elévágás, amit a legtöbben ismernek, de ehhez nagyon-nagyon közel kell lenni az előttünk haladóhoz, és az első etap során egyszerűen nem voltunk annyira közel. Fogytak az abroncsaink, és nem tudtunk elég közel kerülni Verstappenhez. Ez érthető, hiszen Valtterinek addig át kellett hámoznia magát a forgalmon, ezért kicsit többet koptatta a gumik szélét.”

„A második etap során volt egy lehetőség az elévágásra, egy nagy kis lehetőség. Egy körön át volt meg és annyi, nagyon szűk volt a tartomány, hogy közepeseket tegyünk fel és ezzel elévágjunk. De a lehetőség megvolt. Vitatkoztunk róla, egyértelműen végigfutott ez az opció a bokszutcai falon, de az is opció volt, hogy hosszabban kint maradjunk, így e kettő között vacilláltunk. Némileg az is elterelte a figyelmünket, hogy egy vihar alakult ki a közelben, és voltak kétségek, hogy az elérheti-e a pályát. Mindez együttvéve azt jelentette, hogy kihasználatlanul hagytuk a lehetőséget, és inkább a hosszabb etapot választottuk. Visszanézve ez rossz döntés volt, azt hiszem: úgy vélem, megvolt a lehetőségünk az elévágásra egyetlen körig a 39. kör körül. Akárhogy is, Valtteri kiváló munkát végzett azzal, hogy visszazárkózott a harmadik helyre.”

Vowles arról is beszélt, hogy az utolsó etapra azért választották a lágy gumit Bottas számára, mert úgy gondolták, ellentétes keveréken jobb esélye lehet a Red Bull megelőzésére: „A hőmérséklet csökkent, a pálya hűlt, mi pedig úgy éreztük, hogy ez jelentheti a legjobb esélyt. Valójában viszont a modellezések alapján a közepes és lágy keverékkel is úgy tűnt, hogy lehet esélyünk megelőzni őt. Amint Valtteri visszatért a pályára, meglepődtünk, hogy a köridők nem úgy alakulnak, ahogy arra számítottunk, Valtterinek pedig nagyon védenie kellett a túlmelegedéstől a gumiját. Jobban, mint arra számítottunk, és végső soron a tempónk sem volt elég erős azzal a gumival az előzéshez.” 

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: