DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Így akart Hamilton Bottas elé kerülni

Kieszelte a stratégiát, amellyel a legjobb esélye lett volna finn csapattársát megelőzni az F1-es Osztrák Nagydíjon, az első biztonsági autós fázis azonban tönkretette a hatszoros világbajnok terveit.

Lewis Hamilton az utolsó pillanatos rajtbüntetésének köszönhetően csak az ötödik helyről indulhatott a szezonnyitó Osztrák Nagydíjon, ám néhány előzéssel és Max Verstappen kiesésével feljött a második pozícióba Valtteri Bottas mögé. A brit folyamatosan közelített is csapattársára, s mint azt a leintés után elárulta: azzal akart a finn elé kerülni, hogy eltérő gumikeveréket választ a kiállásakor – csakhogy a biztonsági autó keresztülhúzta a számításait:

„Az a helyzet, hogy ezen a pályán annak érdekében, hogy megelőzd az előtted haladó autót, meg kell próbálnod az ellentétes taktikát választani” – magyarázta a regnáló világbajnok a Motorsport.com szaklapnak. „Ha egy olyan csapatban versenyzel, mint a miénk, mindig az elöl haladóé az elsőbbség a bokszkiállásoknál. Ha pedig mindketten ugyanazt a gumikat, akkor eléggé megrekedtek ezen a pályán, ahol különösen nagyon-nagyon nehéz előzni. Nagyjából nyolctizedes tempóelőny kell ahhoz, hogy harcolni tudj egy másik autóval.”

„Szóval tudtam, hogy azonos gumin jó eséllyel mögötte végzek. Aztán persze bejött a biztonsági autó, ami eléggé tönkretette a dolgokat, mert próbáltam volna a lehető legjobban elnyújtani az etapomat, hogy aztán utána a másik gumit választhassam és ezzel kockáztassak, hiszen végső soron ezt kell tenni, ha hátul vagyok. De ez nem jött össze, de nem hiszem, hogy ez nagy gond volt, mármint rengeteg más tényező is közrejátszott még.”

A versenyt végül egy újabb büntetés miatt csupán negyedik helyen záró Hamilton azt is elismerte, hogy ő nem szólt az alternatív stratégia ötletéről a csapatának a biztonsági autós fázis hevében: „Amikor bejött a safety car, azt sem tudtam, melyik gumit szándékoznak feltenni. Nem is igazán gondoltam erre, azt gondoltam, a kemény gumira raknak minket, mert elég rövid volt az első etapunk, és még hosszú volt a verseny, és korai kiállás esetén a kemény keverék a legjobb választás. Ahogy mondtam, kockázatot akartam vállalni, de nem kértem őket erre: normál esetben a kiállás előtt szóltam volna nekik, de a biztonsági autó miatt sok minden más is képbe jött, így nem tettem meg, szóval ez rendben van.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: