Bár a koronavírus-járvány miatti kényszerszünet alatt hetekig zárva kellett tartani a Formula-1-es gyáraknak, a csapatok így sem tétlenkedtek, így bőven lesznek változások az autókon a barcelonai téli teszteken látottakhoz képest. Az ott mutatott forma alapján ez a Ferrari rá is fér, s a korábbi hírek arról szóltak, hogy többek között 15 lóerővel erősebb motorral és egy átépített sebességváltóval is készülnek a spielbergi idénynyitóra.
Most azonban a maranellóiak egyik szóvivője a német Auto Motor und Sport szaklapnak ennél visszafogottabban nyilatkozott: „Csak nagyon kis változtatások vannak az autón. Fontosabb volt számunkra, hogy jobban megértsük az SF1000-est. Ami azt illeti, sikerült is egyet előrelépnünk.”
A Ferrari számára rossz hír lehet, hogy egyik fő riválisuk, a Red Bull viszont igenis komoly csomaggal készül hazai nagydíjára – minderről Helmut Marko beszélt: „A spielbergi autónk nem ugyanaz lesz, mint amivel Melbourne-ben versenyeztünk volna. Elvisszük a fejlesztéseket, amelyeket az ötödik, barcelonai versenyre terveztünk, valamint azokat is, amelyeket mostanra, Spielbergbe. Minden a CFD-s és szélcsatornás adatokon alapszik, így nyilván van bennük egy bizonytalansági faktor: úgy érkezünk meg a harmadik stádiumba, hogy nem tudjuk, miképp működött volna a gyakorlatban az első kettő.”
Természetesen a tesztek alapján ismét a legerősebbnek tűnő Mercedes sem lazsált a kényszerpihenő alatt: James Allison technikai igazgató szerint a címvédő gárda is jelentős fejlesztésekkel utazik a Red Bull Ringre.
Ha pedig mindez nem lenne elég, pénteken Cyril Abiteboul, a Renault csapatvezetője a Motorsport.com szaklapnak megerősítette: ők szintén három lépcsőnyi csomagot fognak egyszerre bevetni az Osztrák Nagydíjon, amelyet eredetileg Vietnámra, Zandvoortra és Barcelonára terveztek. A középmezőny élére vágyó franciák részéről azonban igyekezett csillapítani a várakozásokat Abiteboul: „Még mindig nem tudjuk pontosan, mennyire volt versenyképes az autónk a teszteken. Egyelőre nem akarok túl sokat mondani erről.”