Ha hiszünk az elmúlt hetek elsősorban Olaszországból származó sajtóhíreinek, a következőképpen alakulhatott Sebastian Vettel távozása és Carlos Sainz leigazolása a Ferrarinál: a német két szerződésajánlatot is kapott a csapattól, de egyiket sem fogadta el. A vita a kontraktus hosszáról (a Scuderia előbb egy, majd két évet kínált) és a fizetésről (eddigi bére töredékét, 12 millió eurót ajánlott a csapat) szólt.
Ebből az szűrhető le, hogy a hosszabbítás meghiúsulása Vettelen múlt: miután az istálló kétszer is próbálkozott, de ő egyik ajánlatot sem fogadta el, a csapat a B tervre, Carlos Sainzra váltott, és gyorsan nyélbe ütötte vele a megállapodást, amit két nappal Vettel távozásának bejelentése után meg is erősítettek.
A The Race szaklap szerint viszont nem ez történt: a lap forrásaira hivatkozva azt állítja, Vettel semmiféle szerződésajánlatot nem kapott a Ferraritól, még tárgyalás sem folyt a versenyző és csapat között a 2020-at követő időszakról. Mattia Binotto csapatfőnök, írja a lap, már Vettel és Charles Leclerc 2019-es súrlódásai, különösen a brazíliai ütközés hatására eldöntötte, a párosításnak nem lehet jövője.
A lap azt írja, a Sainz-megállapodást sem hirtelen hozta tető alá a Ferrari, a feltételekről már jóval a tervezett Ausztrál Nagydíj előtt konszenzus született. Az, hogy már hónapokkal ezelőtt folyt az egyeztetés, a McLaren-vezérigazgató Zak Brown Skynak tett nyilatkozatából is kiderül: ő arról beszélt, tudott a megkeresésről, Sainz még a tél folyamán kért engedélyt, hogy a rivális istállóval tárgyalhasson.
A cikk szerzői, Mark Hughes és Scott Mitchell a Ferrari bejelentésének szövegezésével érvelnek. A csapat közleményében nem történt említés arról, hogy Vettel szerződésajánlatot kapott volna, melyet visszautasított, viszont hangsúlyozta, közös döntés született.
Vettelt a következőképp idézte a közlemény: „A csapat és én ráeszméltünk, hogy nincs már meg a közös vágy, hogy a mostani szezon után is együtt folytassuk. Az anyagiak egyáltalán nem játszottak szerepet ebben a közös döntésben.” Utóbbi egyértelmű utalás a már emlegetett sajtóhírekre.
Mattia Binotto úgy fogalmazott, „már nem azonosak rövid és hosszú távú céljaink”, ez pedig a The Race szerint úgy értelmezendő, hogy Vettel saját feltételei alapján a maradást szorgalmazta volna, a Ferrari viszont készen állt továbblépni. A német nem tudhatta, hogy milyen előrehaladott állapotban tart Sainz és a Ferrari tárgyalása, így sorsa már lényegében megpecsételődött.
A The Race arra is kitér, Daniel Ricciardo valóban esélyes volt-e a Ferrari ülésére. A válasz igen, folytak egyeztetések, de elsőbbséget végig Sainz élvezett. Eközben természetesen a Sainz lehetséges távozására felkészülő McLaren is megkezdte a tárgyalást Ricciardóval. A Renault-t ugyanúgy elfelejtették értesíteni a fejleményekről, mint a Sainzcal tárgyaló Ferrari Vettelt, így magyarázható a csapatfőnök, Cyril Abiteboul csípős kommentárja a kölcsönös bizalomról és egységről.
A fent leírtak azonban – hangsúlyozza a lap – nem néhány nap leforgása alatt történtek, mint a nemhivatalos hírek és a bejelentések alapján tűnhetett, hanem hónapok eredményei voltak.