Az Alfa Romeo megnevezés először 2018-ban jelent meg a Sauber autóin, ekkor Alfa Romeo Sauber-Ferrari név alatt futott a svájci istálló, melyből tavalyra már Alfa Romeo Racing lett, idén pedig Kubica a lengyel olajvállalatot hozta magával, mint névadó szponzort.
A projekt az elhunyt Sergio Marchionne ötlete alapján valósult meg, és az ősz óta terjednek pletykák, hogy az Alfa esetleg kihátrálhat a Sauber mögül, miután az F1-es jelenléttől az utcai autóeladások fellendülését várták, de ez egyelőre nem történt meg.
Az istálló csapatfőnöke, Frederic Vasseur ugyanakkor nem gondolná, hogy az Alfa Romeo ne akarná meghosszabbítani az ez év végén lejáró egyezséget, hiszen mindkét fél hosszabb távban gondolkodott, mikor nyélbe ütötték az üzletet.
„Mikor megkezdtük az együttműködést az Alfa Romeóval, nyilvánvaló volt, hogy mindketten hosszútávon gondolkodunk” – idézi a Speed Week oldala a csapatfőnököt, aki ezután arról is beszélt, hogy mik az istálló céljai az előttünk álló szezonban.
A 2019-es évben csak a Haast és a mindössze egyetlen pontot gyűjtő Williamst tudták maguk mögé utasítani, így az előrelépés a fő céljuk 2020-ban: „Az Alfa Romeo egy fejlődésben lévő csapat az én meglátásom alapján. Nagyot léptünk előre 2018-ban, most pedig meg akarjuk ezt ismételni 2020-ban, hogy még közelebb kerüljünk a legjobbakhoz.”