DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
F1

Kínos helyzetbe került Binotto Vettel és Leclerc előtt

Kezdő csapatfőnökként le kellett ülnie a versenyzőkkel, és közölni velük, nem lesz teljesen szabad a verseny köztük már az első nagydíjon sem. Mostanra már a futam előtti megbeszéléseket is bevezette.

Első ferraris szezonjában Charles Leclerc megelőzte a világbajnoki pontversenyben Sebastian Vettelt, de év elején még az volt az elképzelés a csapatnál, hogy a tapasztalt pilótát preferálják a bajnoki cím érdekében, így 50-50-es helyzetekben őt segítik csapatutasításokkal: ilyen esetekre sor is került a szezon elején.

Mattia Binotto ekkor még csupán szokta vezetői teendőit, hiszen januárban örökölte meg a menesztett Maurizio Arrivabene posztját. A mérnökember számára nem maradt kellemes élmény a találkozó, amikor szembesíteni kellett a két pilótát azzal, hogy a Ferrari a fent említett stratégiát alkalmazza a szezon legelejétől fogva.

„Higgyenek nekem, az ilyen jellegű találkozó a szezon elején tele volt kínos pillanatokkal és nehéz volt kézben tartani” – mondta a Motorport.com-nak Binotto. „Gyakran mondják, hogy a legelső futamon hagyni kell versenyezni a pilótákat. Mi azonban meg vagyunk győződve arról, hogy a kordában tartásuk a legjobb módja a pontok megszerzésének, amelyek az év végén számítanak. Ezért megpróbáltuk már a legelső versenyen kezelni őket.”



A csapatutasítások és az ezekből fakadó kisebb-nagyobb konfliktusok végigkísérték a Ferrari szezonját, gondoljunk Szingapúrra, ahol Leclerc nem támadhatta a vezető Vettelt, vagy Oroszországra, ahol a német nem volt hajlandó visszaengedni csapattársát. Binotto azonban időközben belejött az ilyen helyzetek kezelésébe:

„Mostanra hozzászoktunk. A szezon végére már egyre kényelmesebbé volt a dolog, azaz csapatként belejöttünk. Versenyben még mindig elkövethetünk hibákat, de abban egészen biztos vagyok, hogy a hibák részei az ilyen folyamatnak.”

Az állóvizet a szezon végén aztán felkavarta a brazíliai ütközés, így Melbourne-ig sokat lehet még foglalkozni azzal, milyen lesz a két pilóta kapcsolata a 2020-as szezonban. Binotto álláspontja az, hogy az incidens jól és jókor jött – az évnek abban a szakaszában történt, amikor a bajnoki címek már eldőltek –, levonták belőle a tanulságot az új szezon előtt.

„Hiszem, hogy erősebbek lehetünk a következő évben. Most már összeülünk a pilótákkal a futam előtt, és megbeszéljük a különböző forgatókönyveket és a csapat stratégiájának lehetőségeit. Szükség van arra, hogy kezeljük őket, mert mindketten jó pilóták, a futam rajtjánál pedig egy cél lebeg előttük: nem az, hogy a csapattársukat legyőzzék, hanem hogy elsők legyenek a kockás zászlónál” – magyarázta Binotto, miért szükséges, hogy a versenyzőket rövid pórázon tartsák 2020-ban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: