DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ferrari: Megbízhatósági problémáink vannak

A tavalyi évhez képest feltűnően megemelkedett a Scuderia technikai problémáinak száma 2019-ben. A csapatfőnök leginkább azért aggódik, hogy mindig valami más romlik el az autón.

Amikor Michael Schumacher és a Ferrari közös aranykorát élte az évezred elején, akkor két olyan szezont is teljesített, amikor egyáltalán nem adódott technikai probléma az autóval, de 2000 után, egy-két kivételtől eltekintve egyébként is elmondható, hogy szinte óramű pontossággal működött a versenyautó. Igaz, éppen 2006 végén makacsolta meg magát kétszer is, ami Schumacher nyolcadik világbajnoki címébe került.

De nem is kell ennyire visszamennünk az időben, mivel Sebastian Vettel tavaly úgy versenyezte végig az évadot, hogy egyszer sem állt meg alatta a Ferrari sem az időmérőn, sem a versenyeken. Ehhez képest 2019 egyáltalán nem erről szól, számos alkalommal adta be a kulcsot kritikus pillanatban a technika, rengeteg pontot elvéve ezzel a vörös istállótól.

Gondok léptek fel a motorral Bahreinben, Ausztriában, Németországban és Oroszországban is és akkor még nem ejtettünk szót Vettel felfüggesztésének látványos eltöréséről legutóbb, Austinban. Az Egyesült Államokban is megadta magát egy erőforrás Leclerc autójában, emiatt kap tízhelyes rajtbüntetést Brazíliában.

Leclerc és Vettel autója is több ízben megadta magát már idén


Kicsit kezd túl sok lenni a technikai baki. „Bahreinben Charles motorja lassult le, Ausztriában az időmérőn Sebastian gépe, míg Németországban mindkét versenyző motorja elromlott a kvalifikáció során és Szocsiban sem úsztuk meg motorhiba nélkül (és Austinban sem)” – magyarázta aggodalma okát Mattia Binotto csapatfőnök.

Nehéz is lenne azt állítanunk, hogy egyik vagy másik versenyzőnek kedvez a Scuderia csapaton belül, mivel mindkét pilótának szép számmal akadtak gondjai az erőforrással idén, miközben ez tavaly nem volt jellemző. „Mindegyik meghibásodás más és más okból történt, ez számomra még inkább aggasztó, hogy nem ugyanaz jött elő többször.”

„Ha ugyanis egyetlen problémát tapasztalunk, azt egy idő után képesek vagyunk felderíteni és kijavítani. A helyzet azonban az, hogy mindig más dolog romlott el az erőforrásban, sajnos idén nagyon nem erősségünk a megbízhatóság. Ezért a leginkább arra van most szükségünk, hogy ezen a területen javuljunk a legtöbbet. Ha megbízhatóbbak leszünk, több győzelmünk lesz, jelenleg ez kulcsfontosságú.”

„A jövőbe tekintve, csak akkor leszünk újra világbajnokok, ha ennél sokkal megbízhatóbbá válunk. Alapvetően a tervezésen múlik minden, a fejlesztések során is erre kell a legjobban törekednünk, erre épül egész filozófiánk. Ez azonban nem kevés időbe fog kerülni. Amióta a bahreini első hiba előjött, azóta folyamatosan azon dolgozunk, hogy ebben a jövő évre minél inkább fejlődjünk” – fogalmazott a Ferrari csapatfőnöke.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: