DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
F1

A Ferrari szerint a többiek nem korrektek

Mattia Binotto szerint amikor nekik volt gyengébb a motorjuk, nem vádolták csalással a Mercedest, mint ahogy most sem mondogatják, hogy biztosan valami trükk miatt gyorsabbak a kanyarokban. Érdekes interjú.

Ahogy arról beszámoltunk, a riválisok továbbra is azt gyanítják, a Ferrari motorjával valami nem szabályos, Mattia Binotto csapatfőnök viszont azt mondta, hogy alig várja a hivatalos óvást, mert akkor végre tiszta vizet önthetnének a pohárba. Ilyen viszont egyelőre nem érkezett, Binotto pedig az Autosportnak részletesebben is beszélt a helyzetről.

"Először is: minden csapat keményen dolgozik azért, hogy előnyt kovácsoljon, mi is nagyon keményen dolgoztunk az erőforrás-csomagunk javításán, mert az nem volt a legjobb a szabályok bevezetésekor, 2014-ben. Ha most mi vagyunk elöl, egyszerűen büszkének kell erre lennünk" - fogalmazott a csapatfőnök, aki szerint sajnálatos, hogy miket lehet olvasni róluk mostanában. 

"Más versenytársaknak volt előnyük a múltban és senki sem hibáztatta őket ezért. Amikor nekünk, a Ferrarinak hátrányunk volt az erőforrás terén, az egyetlen dolog, amit tettünk, hogy megpróbáltunk javítani rajta. Sokkal sportszerűbb lenne, ha nem kellene ezeket a kommenteket olvasni és hallgatni" - tette hozzá némileg felháborodva.

unfair



Binotto szerint a Ferrari teljességgel nyugodt az ügyet illetően, nem is érdekli, hogy az FIA vizsgál-e valamit még, vagy sem, szerinte ez abszolút a többiek problémája és nem az övék. "Az FIA mindig és folyamatosan elemzi a telemetriát, mindig ellenőrzi, hogy az erőforrások megfelelnek-e a szabályoknak és minden évben, valamint minden futam után felül is vizsgálja magát. Nem tudok semmi olyanról, hogy valaki valami konkrétumot is jelentett volna nekik."

A csapatfőnök azt is hangsúlyozta, hogy az emberek elfelejtik: az egyenesben mutatott tempó nemcsak a motorerőtől függ, hanem az aerodinamikai csomagtól is. Erős a motor, de nem ennyire. "Ezen a téren előnyünk van, talán nem olyan nagy, mint azt egyesek talán gondolják, de ez csak a kemény munkán múlt és nagyon büszkék vagyunk rá. Nem nekünk van a legtöbb leszorítóerőnk, ezért nem vagyunk a leggyorsabbak a kanyarokban, de ezért kisebb a légellenállásunk, ami a motorerőn felül plusz előnyt jelent az egyenesekben."

A végére pedig meg is fordította a riválisok panaszait. "Ez arról szól, hogy eldöntjük, hol akarunk gyorsabbak lenni. Mi sosem hibáztatjuk a többieket azért, mert gyorsabbak a kanyarokban. Szóval azért olyan gyorsak, mert van valami trükkjük? Nem hiszem, ahogy nekünk sincs ilyenünk az egyenesekben. Ez csak arról szól, hogy hogyan tervezzük és hogyan használjuk az autót."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: