DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Leclerc ismét többet beszélne a rádión

A Ferrari pilótája a Mexikói Nagydíjon újabb tanulságokat vont le a rádiózással kapcsolatban, miután a futamon Vettel bizonyos helyzeteket jobban kezelt. A negyedik helyért részben magát okolja.

A Mexikói Nagydíj Charles Leclerc szempontjából a feledhetők közé fog tartozni: a monacói a pole-pozícióból rajtolva a negyedik helyen ért célba, amiről a nem ideális gumistratégia és egy elrontott bokszkiállás is tehet. Leclerc a futam elején még vezetett, ám a második kiállása során másodperceket elveszített, és a hatodik helyig csúszott vissza. Ráadásul Alex Albonon kívül körülötte mindenki más egy kiálláson volt, ami további hátrányt jelentett számára. Futamát kielemezve a monacói arra jutott, a jövőben érdemes lenne többször beleszólnia az őt érintő döntésekbe. 

 vet-lec-mex-action1-2019



„Azt hiszem, hogy ezen még dolgoznom kell, főleg a futamok miatt. Rendben, a stratégia sem volt a legjobb, de talán bele kellett volna szólnom a rádióba, és határozottabban kellett volna döntést hoznom, hogy ezzel is segítsem a csapatot. Seb pontosan így tett. Ebből tanulnom kell.”

A monacói elismerte, hogy a kétkiállásos taktika hátrányba hozta őt, de nem csak ezen múlt, hogy nem sikerült felállnia a dobogóra. Két közepes, majd egy kemény szettel teljesítette a 71 kört, és a végén fel is zárkózott a Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas alkotta első háromra, de a gumijaiból nem tudta kihozni a maximumot, így a negyedik hely lett az övé.

„A második etapom nem volt az igazi, a közepes keverék nem érződött olyan jónak. Az első sokkal jobb volt, ki kell derítenünk, ez miért történt. Az első kiállást eléggé korán megcsináltuk, hogy megvédjük a pozíciót [Alex] Albontól, innentől fogva tudtuk, hogy ez egy kétkiállásos verseny lesz. Viszont mindenki más egykiállásost teljesített, szóval elég nehéz volt” – idézte őt a PlanetF1.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: