DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Fej fej mellett az élcsapatok Mexikóban

Lewis Hamilton, Charles Leclerc és Max Verstappen is nagyon hasonló tempót produkált a Mexikói Nagydíj szabadedzésén - végül Hamilton volt a leggyorsabb, de Leclerc is dörzsölheti a tenyerét.

Magyar idő szerint délután 17, helyi idő szerint viszont a szokásos délelőtt 10 órakor váltott zöldre a lámpa a bokszutcában a Mexikói Nagydíj első szabadedzésén, ahol az volt a legnagyobb kérdés, hogy az élen hogyan alakulnak az erőviszonyok - megint a Red Bull diktálja-e a tempót ezen a helyszínen, vagy itt is a Ferrari kerül fölénybe, esetleg minden baljós előremagyarázkodás után a Mercedes lesz a leggyorsabb.

A képet viszont bonyolította, hogy a gyakorlás előtt egy eső eláztatta a pályát, úgyhogy a legtöbben az átmeneti gumikon gördültek ki, de mért kört ezeken nem igazán teljesítettek - eltelt nagyjából fél óra, mire felpakolták a slickeket és nekilódultak a pilóták az érdemi munkának. A három élcsapat egy-egy versenyzője nagyon hasonló tempóval kezdett, Charles Leclerc, Max Verstappen és Lewis Hamilton is állt az élen egy-egy időben, viszont mindannyian hibázgattak - sőt, gyakorlatilag mindenki küzdött a minden más pályához képest jóval alacsonyabb tapadással. Az elmért féktávok mellett a kigyorsításoknál, illetve a kanyarok közepén is "úszott" elég sok autó, ezt mindenkinek meg kellett szokni.

mexia



Az edzés első felét végül Leclerc zárta az első helyen, másfél tizeddel Hamilton és Verstappen, illetve hét tizeddel Bottas és nyolccal Vettel előtt, de Verstappen kis híján odavert egy jóval erősebb kört, csak mielőtt lezárhatta volna, elrontotta - ez azért jelezte, hogy a holland és a Red Bull párosa most is jó lehet. A "gumivisszaadós" szünet szokás szerint most is megtörte a ritmust, de az utolsó fél órára felszívták magukat a csapatok, Alex Albon fel is rakta a lágy gumit és kilenc tizeddel (!) átvette a vezetést már az első körben.

A "belendülést" azonban késleltette még Lance Stroll, aki a bokszbejárat előtt nekicsapódott a falnak, kicsit összetörte a Racing Pointot, de ki tudott jönni ebből a helyzetből és begurult a bokszba - ennek ellenére meglengették a piros zászlót és egy ideig azért állt az edzés a takarítás miatt. 

A szünetet követően aztán Hamilton "robbantott", a korábbi körénél másfél másodperccel jobb idővel ugrott az élre, itt pedig már nem volt kérdés, a felszáradó, rettentően gyorsan javuló pályán könnyen lehet gyorsítani, ha valakit nem tartott fel a hatalmas forgalom. Ezt bizonyította Verstappen és Leclerc is, a "nagy hármas" az edzés ezen fázisában is hasonló tempót diktált az élen, a többiekhez képest egy szinttel gyorsabban - közülük is érdemes volt kiemelni a monacóit, aki eggyel keményebb gumikon futotta ezt a kört.

Változás a hajrában már nem történt, Hamilton-Leclerc-Verstappen maradt a sorrend másfél tizeden belül, Albon, Bottas és Vettel viszont egy komolyabb lépésnyi hátrányban zárták a délelőttöt - főleg egyébként Vettel tűnt bizonytalannak, rengeteget hibázott, nem találta fel magát. A középmezőnyt egyelőre nem látni át, talán a McLaren és a Toro Rosso érzett rá legjobban a körülményekre.

Az első szabadedzés végeredménye:

f12

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: